موضوعات داغ

خداحافظی سوزوکی با بزرگترین بازار خودرو جهان؛ سوزوکی از چین می رود

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
بازار اتومبیل در کشور چین هر روز در حال گسترش و توسعه است و خریداران چینی دیگر به دنبال خودروهای ارزان قیمت کوچک شهری نیستند و تمایل آنها بیشتر به خودروهای سدان و کراس اور و حتی خودروهای لوکس تغییر کرده است. چنین تحولاتی سبب شده تا تولید سوزوکی تصمیم بگیرد که از بازار چین خارج شود و به این ترتیب 50 درصد سهام خود از کارخانه چانگان سوزوکی را به شرکت چانگان اتومبیل واگذار خواهد کرد.
این اقدام را باید آخرین شراکت سوزوکی در بزرگترین بازار اتومبیل جهان دانست که ناشی از حرکت مشتریان این بازار به سمت خودروهای بزرگ و لوکس است. سوزوکی تقریباً 25 سال پیش بود که با مدل پالتو وارد بازار چین شد اما به گفته است ما سوزوکی مدیرعامل سوزوکی تغییر سلیقه خریداران چینی و تمایل آنها به سمت خودروهای قابل استفاده در بزرگراه سبب شد تا سوزوکی تصمیم بگیرد تمامی سهامی خود را به کارخانه چانگان اتومبیل واگذار کند.
البته چنین تصمیمی به معنای پایان همکاری سوزوکی و چانگان نیست و سوزوکی تصمیم گرفته است تا برخی محصولات خود را تحت لیسانس و با نام چانگان سوزوکی در این بازار عرضه کند.
نکته جالب در مورد چنین تصمیمی این است که واگذاری این سهام باعث بروز مشکل در برنامه های مالی سوزوکی در سال مالی جدید نشده است.
سوزوکی برای بازار جهانی برنامه جامعی دارد و تصمیم دارد تا تمرکز خود را روی بازار هند متمرکز کند برنامه این خودروساز این است که تا سال 2030 به تواند سالانه 5 میلیون خودرو را در بازار هند و فروش برساند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد