موضوعات داغ

توقف اسقاط خودروهای فرسوده؛ معضلی جدی در بازار داغ پیش فروش های 5 ثانیه ای

عکس نویسنده
فراز مصری
نویسنده
عکس مطلب اول
چند ماهی است که تب ثبت نام خودرو در كشور ما حتی از نون شب هم واجب‌تر شده است که البته این حجم ثبت نام‌ها برای پاسخ به تقاضای بازار و کمک به جمع‌آوری نقدینگی به وجود آمده است. پیش فروش هایی که باعث می شود به سرعت خودروهای در انبار مانده خودروسازی ها به فروش برسد اما در این وسط نکاتی به شدت پنهان مانده است. مسئولین محترم آیا به عواقب این حجم از ثبت نام و تولید فکر کرده اند؟ و اینکه آیا با ورود این حجم از خودروهای داخلی چه بر سر شهرهای بزرگ و حتی کوچک خواهند آمد؟
بهتر است از چند موضوع مهم که تا قبل از بسته شدن ثبت سفارش و فروش خودروهای تولیدی در بازار، مورد اهمیت بوده صحبت کنیم. افزایش شدید خودروهای فرسوده در مقابل افزایش ترافیک در شهرهای بزرگ كه هم اکنون معضل بزرگی به حساب می‌آید با توقف واردات خودرو شدیدتر شده و حال از این طرف پیش‌فروش‌های داخلی شدت گرفته‌اند. ثبت نام‌های حداکثری و خارج نكردن خودروی فرسوده که در بحث خودروهای وارداتی مطرح بوده و به ازای وارد شدن هر خودرو چند خودروی فرسوده از بازار خارج می‌شد، اما حال با بسته شدن واردات و عدم تخیص خودروهای موجود در گمرک‌ها، عملاً اسقاط خودروهای فرسوده با ثبت‌نام‌های خودروهای داخلی و عدم واردات به فراموشی سپرده شده که همین فراموشی به افزایش شدید خودرو در شهرها و افزایش ترافیک وهمچنین افزایش آلودگی هوا دامن خواهد زد. مشکل عدم اسقاط خودروهای فرسوده در کنار عدم کشش شهرها از جهت رفت و آمد و جای پارک می‌تواند مشکلات بیشتری را برای شهرها بوجود آورد.
حال که گوی و میدان طوری چرخیده که دو خودروساز کشور زیر بار تقاضاهای بسیار مصرف‌کنندگان و دلال‌ها هستند و خودروهایشان را روی هوا می‌خرند (حتی اگر برای یک سال هم حق فروش نداشته باشند)، باید به فکر اسقاط و خروج خودروهای فرسوده نیز بود، که با حجم ورود خودروهای تولیدی به کلی فراموش شده‌اند و عدم واردات خودرو منابع این بخش را بسیار کم کرده و در طرف مقابل هر ماه خودروهای خوش کیفیت داخلی به بازار عرضه می‌شوند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/19
برو عمو دلت خوشه با اين مردم با اين مسئولين باين قيمت دلار ديگه كار از اين حرفا گذشته كم كم بايد زندگي غارنشيني تجربه كنيم