موضوعات داغ

پیشرفت رومانیایی؛ داچیا ساندرو 2019 توربو می شود

عکس مطلب اول
برند رومانی داچیا در حال ایجاد تغییرات بزرگی است که با مدل کاملا جدید ساندرو آغاز می شود. پیش بینی می شود نسل سوم این خودرو در پایان سال 2019 رونمایی شود و یک دگرگونی اساسی را رقم خواهد زد.
ساندرو اولین بار در سال 2008 به عنوان یک خودروی Subcompact (کلاس خودروهای بسیار کوچک) ارزان قیمت معرفی شد. نسل دوم این خودرو که در سال 2012 معرفی شد نیز همین مسیر را دنبال کرد. با این حال پیش بینی می شود مدل 2019 ساندرو به یک خودروی Compact (کوچک) تبدیل شود. گزارشات قبلی حاکی از آن بود که طول این خودرو 4.1 متر خواهد بود اما در حال حاضر این رقم بدبینانه به نظر می رسد.
طبق ادعای نشریه آلمانی اتوبیلد ساندروی 2019 بسیار بزرگتر و تقریبا هم اندازه فولکس واگن گلف خواهد شد. با اینکه این خودرو بر اساس پلتفرم CMF-B رنو کلیو ساخته خواهد شد ولی تولید یک خودروی کوچک بر اساس پلتفرم بسیار کوچک کاملا غیر عادی نیست. خودروهایی مانند اشکودا رپید و پژو 301 تا حد زیادی با همین شرایط ساخته شده اند.
پلتفرم پیشرفته تر رنو باعث می شود ساندرو از فناوری های ایمنی بهتری برخوردار شود. با توجه به اینکه این خودرو به سیستم ترمز اضطراری خودکار مجهز خواهد شد احتمال کسب 5 ستاره ایمنی از سوی موسسه یورو انکپ نیز وجود دارد.
با این حال ما بیشتر به تغییرات در پیشرانه های ساندرو علاقه مند هستیم. رنو در حال فعالیت برای تولید یک موتور 1.0 لیتری جدید است که قدرت تولیدی آن برای ساندرو 75 یا 90 اسب بخار خواهد بود.
یک موتور 1.3 لیتری توربوشارژ با 115 اسب بخار قدرت نیز در دسترس خواهد بود که احتمالا همان موتوری است که با همکاری دایملر ساخته شده است. مدل جدید ساندرو احتمالا سریع ترین مدل ساندرو در بازار اروپا خواهد بود، گرچه هنوز حریف ساندرو RS با موتور 2.0 لیتری 150 اسبی (مخصوص بازار برزیل) نیست. تنها موتور دیزلی ساندروی جدید یک موتور 1.5 dCi است که طبق گزارشات مجهز به مایع AdBlue (مایع کاهش گازهای مضر دیزل) است.
طراحی نمای خارجی ساندروی جدید تحت تاثیر طراحی داستر خواهد بود که شامل چراغ های شاخص LED و دماغه برجسته است. عجیب است که تا به حال درباره نسل سوم لوگان چیزی منتشر نشده است. آیا داچیا، لوگان را کنار گذاشته است؟
خودرویی با کیفیت بالاتر به معنای قیمت بالاتر نیز هست. ارزان ترین مدل ساندروی جدید 8 هزار یورو قیمت خواهد داشت و قیمت گران ترین مدل آن یعنی مدل Stepway با تجهیزات کامل 13 هزار یورو خواهد بود. اما با توجه به اینکه ساندرو به یک خودروی بزرگتر با فضای پای بیشتر و صندوق جادارتر تبدیل خواهد شد، دلیلی برای شکایت وجود ندارد.

رنو ساندرو RS

رنو ساندرو RS


کابین <a href='https://www.khodrobank.com/cars/%D8%B1%D9%86%D9%88/320/%D8%B1%D9%86%D9%88-%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%AA%DB%8C%DA%A9'>رنو ساندرو</a> RS

کابین رنو ساندرو RS

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/20
داچیا قبلا چند بار رالی برده.توربو گذاشتن قطعا براش نه پیشرفته نه جدید
1397/6/20
برخورد رنو با زیر مجموعه هاش مث داچیا مث برخورد این بابا هاس که اعتقاد دارن بچه باید رو پای خودش وایسته :))))))))
جدی داچیا درسته برای کشور های فقیر خودرو تولید می کنه اما دیگه حداقل باید یه چیزی از رنو بودن یا اروپایی بودن داشته باشه

بماند که همین توربوشارژ که جزو خاطرات چینی هاس ....
نگین موفقم نبوده که جک های اس 5 تو خیابون از روتون رد می شن :)))