موضوعات داغ

تاخت و تاز موستانگ؛ قدرتنمایی عجیب فورد در برابر شورولت کامارو

عکس مطلب اول
فورد برای سال 2019 تقریبا تمام مدل های خود را حذف کرده است. فیستا و فوکس اولین مدل هایی هستند که حذف می شوند و فقط فوکس اکتیو و ماستنگ باقی می مانند. اما هنگامی که در سال 2020 یا 2021 تولید آخرین سدان فورد (مدل فیوژن) متوقف شود، این خودروساز امریکایی در همان سال یک مدل کاملا جدید از ماسل کار نمادین خود یعنی ماستنگ معرفی خواهد کرد. قرار است این خودرو مجهزتر از نسل فعلی ماستنگ باشد.
طبق گزارش Automotive News مدل جدید ماستنگ تا سال 2021 معرفی نخواهد شد که یک سال دیرتر از وعده اولیه فورد است. هنگامی که این خودرو معرفی شود از یکی از 5 پلتفرم مادولر جدید فورد استفاده خواهد کرد. به این ترتیب احتمالا بعضی از اجزای فنی ماستنگ با مدل جدید فورد اکسپلورر و مدل آینده لینکلن اویتر مشترک خواهد بود.
با اینکه ماستنگ جدید همچنان یک خودروی دیفرانسیل عقب خواهد بود ولی احتمال دارد فورد برای اولین بار یک نسخه 4 چرخ محرک از این خودرو به بازار عرضه کند که مستقیما با خودروهایی مانند داج چلنجر GT (مجهز به سیستم 4 چرخ محرک) رقابت خواهد کرد. علاوه بر این، گزارشاتی درباره تولید یک مدل هایبرید از ماستنگ نیز منتشر شده است که بر اساس آنها مدل هایبرید اندکی پس از معرفی مدل بنزینی ماستنگ در سال 2021 به نمایش در می آید.
طراح ارشد فورد در مصاحبه ای با Automotive News گفت:
« فورد ماستنگ همچنان یک خودروی قوی و خوش طرح خواهد بود. پلتفرم های مادولر انعطاف پذیری بیشتری برای ما ایجاد می کنند و ماهیت ماستنگ را مخدوش نمی کنند. »
اما ماهیت ماستنگ محدود به یک خودرو نیست. بقیه مدل های فورد نیز ممکن است نشانه هایی از ماستنگ داشته باشند. فورد قبلا این موضوع را تایید کرد که یک SUV تمام الکتریکی با نام Mach 1 با الهام از مدل نمادین ماستنگ معرفی خواهد شد. حتی به نظر می رسد فورد اکسپلورر جدید نیز از ظاهر خشن تری برخوردار می شود.

نسل فعلی فورد ماستنگ

نسل فعلی فورد ماستنگ


کابین نسل فعلی فورد ماستنگ

کابین نسل فعلی فورد ماستنگ


جالب است بدانید که در بازار سنتی آمریکا، اینبار نسل تازه فورد موستانگ است که بسیار موفق تر از شورولت کامارو ظاهر شده و با اختلافی 28 درصدی، همچنان مقام پر فروش ترین خودرو اسپرت جهان را یدک می کشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد