موضوعات داغ

راه حلی متفاوت برای آزادسازی قیمت خودرو

عکس مطلب اول
محسن کوهکن نماینده مجلس درباره آزادسازی قیمت ها بیان داشت:آزادسازی قیمت ها به این معناس که هر خودروی تولید شده از منابع ارزی، قیمت آن با نرخ آزاد محاسبه شود. وی گفت ؛ تجربه های گذشته ثابت کرده است هر گاه قیمت کالایی آزاد شده، مصرف کنندگان ضرر کرده اند.
وی افزود: تولیدکنندگان جهانی برای تسلط بر بازارهای جهانی ابتدا ضرر می دهند و بعد از سربه سر شدن هزینه و سود، در میان مدت به سوددهی می رسند، اما در کشور بخاطر منفعت طلبی و چشم بر حقایق و تحلیل ها، آزادسازی قیمت ها باعث متضرر شدن مصرف‌کنندگان می شوند.
نماینده مردم لنجان گفت: تجربه نشان داده است اگر آزادسازی قیمت ها صورت گیرد بخش اعظمی از مردم از خرید خودرو محروم می شوند و اگر تسهیلات دولتی ارائه شود منابع کشور تاراج می شود. این کار باید با برنامه ریزی صورت گیرد تا نه مردم از داشتن خودرو محروم شده و نه منابع کشور با تسهیلات دولتی به تاراج رود. وی اظهار داشت: باید خودرویی ملی با کف استانداردها ایمنی بسازیم تا این محصول از طریق یارانه های حمایتی و پرداخت تسهیلات به خودروسازان در اختیار مردم قرار گیرد.
وی در ادامه افزود:کسانی که به دنبال خودروی بهتر هستند باید قیمت خودرو با قیمت آزاد شده محاسبه شود، به عبارتی روشن تر امثال بنده برای ارتقاء نوع خودروی خود از جیب باید این هزینه ها را پرداخت کنیم.
کوهکن در پایان بیان داشت: آزادسازی قیمت ها فشار بر روی اقشار کم درآمد جامعه را تشدید می کند و باید از آن ها حمایت های قانونی صورت بگیرد. وی گفت: البته این موضوع نیز می تواند مورد سواستفاده قرار گیرد. افرادی که دارای خودرو هستند به افراد فاقد خودرو مراجعه و در ازای پرداخت مبلغی از سهمیه آن ها استفاده کنند. مسئولان باید اسامی افرادی که سهمیه خود را واگذار می کنند را ثبت کند تا دیگر نتوانند با تسهیلات ارزان قیمت خودرو خریداری کنند.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/20
با سلام خدمت همه عزیزان
با آزاد سازی قیمت من و امثال من پراید هم برامون آرزو میشه من الان یه آردی مدل 83 دارم که بخوام عوضش کنم دیگه حتی پراید هم نمیتونم بخرم با این اوضاع گرونی ها اجاره خونه خرج خونه رو هم با سختی میدم اینجوری پیش بره باید همین ماشینم بخوابونم که خرج باز نکنه فشار همیشه بر دوش ما اقشار ضعیف جامعه هست
1397/6/21
دوستان اتفاق جالبی برام افتاد . دیروز بعد از برگشتن از سر کار جلو درب منزل متوجه شدم جفت پلاکهای ماشین سرقت رفته به پلیس اعلام کردم و در کلانتری متوجه شدم با پلاک خودرو بنده یه مورد سرقت منزل ثبت شده مراقب ماشین ها و خونه هاتون باشید تو این ایام عزاداری
پ.ن: دزد عزیز زودتر از خودم برای خوابوندن ماشینم اقدام کرد
1397/6/23
دوست محترم اگه بتونی هم باماشین دیگه عوض کنی سراغ ثبت نام نرو چون اولا تا ۱۸ ماه ماشین نداری وتازه اگه بتونی هم صبرکنی بی ماشین توی این مدت مطمئن باش مثلا اگه نظرت ۲۰۶ یا سمند یا ۴۰۵ باشه تازه بعداز۱۸ ماه میبینی دعوت نامه برات اومد تتمه وجه وانت درخواستی رابریزید به حساب یااگه نظرتون پراید باشه میگن وانت پراید داریم بهتون تحویل بدیم اگه هم نمیخواهی ۲ یا۳ تومن میزارن روپولتون پس میدن اونهم با۶ ماه دوندگی این پیش فروش ها اصلا نه قانونی هست نه شرعی خودشون این قراردادراقبول داره چون خرید وفروش سلف هم اونی درسته که شما الان پول کمتری بدی مثلا ۳ یا۴ ماه دیگه همون جنسی که مورد نظرخریدارهست بهش تحویل بدن پیش خریدباقیمت غیرقطعی واینکه نوع ماشین ورنگش معلوم نباشه اونهم باقیمت ۱۸ ماه دیگه بخوان تحویل بدن اصلا غیرقانونی هست مطابق شرع وقانون مدنی ولی چرا وزارت صنعت جلوی این کارهای غیرقانونی ایران خودرو رانگرفت الله اعلم ما نمیدونیم
1397/6/20
اینا چجوری دکترا و فوق لیسانس میگیرن؟!!!
اصلا چجوری لیسانس میگیرن؟
1397/6/21
با پول