موضوعات داغ

امید به بازگشت بنزین سوپر؛ راهکار احتیاطی وزارت نفت برای دوران تشدید تحریم نفتی

عکس مطلب اول
اسدالله قرع خانی سخنگوی کمیسیون انرژی بیان داشت: از ابتدای مهرماه عرضه بنزین سوپر آغاز خواهد شد و اگر این اتفاق نیافتد مورد سوال است افزود: با پایان سفرها و کاهش مصرف سوخت از ابتدای مهر تولید و عرضه بنزین سوپر آغاز خواهد شد. مصرف روزانه بنزین سوپر در کشور ۲ تا ۳ میلیون لیتر است و تولید ۵ میلیون از بنزین یورو ۴ معادل ۳ میلیون لیتر بنزین سوپر است، پس می توانیم ۲ میلیون لیتر صرفه جویی داشته باشیم.
قره خانی اظهار داشت: قیمت بنزین سوپر بالاتر است و تولید آن بزودی شروع خواهد شد. اگر از ابتدای مهر و با کاهش مصرف بنزین معمولی تولید بنزین سوپر آغاز نشود حتما از شرکت ملی پالایش در این مورد سئوال خواهیم پرسید.
با توجه به کمبود عرضه بنزین سوپر در تهران خودروهایی که باید بنزین سوپر استفاده کنند برای جبران آن اقدام به مصرف بنزین معمولی با اکتان افزاها می کنند. البته کمبود بنزین سوپر محدود به تهران نبوده و شهرهای دیگر نیز دچار کمبود هستند.
به گفته یک منبع آگاه علت کمبود بنزین سوپر تولید و ذخیره سازی بنزین معمولی است تا کشور بعداز تحریم های نفتی دچار مشکل نشود. همچنین وزارت نفت خوراک اصلی تولید بنزین نفتا که مورد نیاز پتروشیمی ها است را محدود کرده تا بتواند روند تولید و ذخیره سازی را تسریع بخشد. وزارت نفت می خواهد قبل از شروع تحریم ها تمامی فازهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس را وارد خط تولید کند تا تحریم ها نتواند مشکلی در عرضه بنزین ایجاد کند و در صورت بروز مشکل ۲ فاز بهره برداری شده پالایشگاه ستاره خلیج فارس را برای تولید به صورت ۱۰۰ درصد آماده کنند.
شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی اعلام کرد: توان تولید بنزین سوپر در پالایشگاه های امام خمینی شازند، اصفهان، بندرعباس و ستاره خلیج فارس وجود دارد، اما به دلیل افرایش مصرف سوخت و محدودیت خط انتقال تا پایان سفرها تولید بنزین معمولی در اولویت است. همچنین مصرف کنندگان بدون دغدغه اقدام به سوخت گیری بنزین معمولی با اکتان ۹۱ کنند.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/23
یعنی فقط 5 دقیقه داشتم به این اکتان 91 اون همزمان می خندیدم و گریه می کردم
1397/6/23
حالا باز برید ماشین توربو بخرید و پشت سرش هم تشریف ببرید تعمیرگاه !
1397/6/23
امروز یک هفته سفر بودم شهرهای مختلف
مثلا تبریز دریغ از بنزین یورو4 و سوپر فقط معمولی که رنگش قرمزه داشتن اکتانم داشتند که دونه ای 25هزار خود جایگاه دارها میفروختن خودم 3تا خریدم
قم هم بنزین زدم یورو 4 داشتن رنگش سبز بود که بد نبود ولی به سوپر نمیرسید
1397/6/23
اکتان 91 بنزین معمولی !!! گفتی و منم باور کردم.دوستم رنو تلیسمان داره نمایندگی بهش گفته علاوه بر بنزین سوپر یه کم اکتان هم تو ماشین بریز که به اکتان واقعی اروپا نزدیک شه.اون وقت ایشون میگه بنزین معمولی با اکتان 91 !!!
1397/6/25
دروغگو