موضوعات داغ

تولید خودرو کاهش یافت

عکس مطلب اول
ایسنا : وزارت صنعت، معدن و تجارت آمار مربوط به تولید انواع خودرو را در کشور اعلام کرد تا مشخص شود تیراژ خودروسازان در مسیر نزول قرار گرفته است.
براساس جدیدترین آمارهای رسمی، تولید انواع خودرو در مردادماه امسال به‌طور میانگین ۳۸ درصد در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته کاهش یافت. در این مدت تولید انواع خودرو از ۱۴۴ هزار و ۳۷۰ دستگاه در مرداد سال گذشته به ۸۹ هزار و ۴۵۰ دستگاه رسید. مرداد امسال تولید انواع سواری با افت ۲/ ۳۸ درصدی همراه بوده و از ۱۳۵ هزار و ۶۸۰ دستگاه در مرداد ۱۳۹۶ به ۸۳ هزار و ۷۸۷ دستگاه کاهش یافت. برخلاف سواری‌ها اما تولید انواع ون ۲/ ۱۸۴ درصد افزایش یافته و از ۵۷ دستگاه در مرداد سال گذشته به ۱۶۲ دستگاه افزایش یافت. در این مدت تولید انواع وانت ۹/ ۳۷ درصد کاهش یافته و از هفت هزار و ۷۹ دستگاه در مرداد ۱۳۹۶ به چهار هزار و ۳۹۳ دستگاه رسید. تولید انواع مینی‌بوس و میدل‌باس اما افزایش یافته و با رشد ۸/ ۹۶ درصدی از ۹۳ دستگاه در مرداد سال گذشته به ۱۸۳ دستگاه افزایش یافت. مرداد امسال همچنین تولید انواع اتوبوس با افت ۶/ ۶۳ درصدی همراه بوده و از ۱۶۲ دستگاه در مرداد ۱۳۹۶ به ۵۹ دستگاه کاهش یافت. طبق آمار اعلامی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده نیز ۳/ ۳۳ درصد کاهش یافته و از یک هزار و ۲۹۹ دستگاه در مرداد سال گذشته به ۸۶۶ دستگاه رسید. این آمار همچنین از کاهش تولید خودرو در پنج ماه ابتدایی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حکایت می‌کند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/21
والا موقعی که میگفتن همه چی خوبه و تولید کاهش پیدا نکرده و همه قیمت ها هم حبابه،همه چی حداقل دوبرابر شد!!!
الان دیگه با اعلام کاهش تولید و از اون طرف پیش فروش های زمستون98 ایرانخودرو،رسما خدا باید خودش ظهور کنه برای پایین آوردن قیمت بازار!!!