موضوعات داغ

معرفی نسل آینده ی مزدا CX-3؛ هاچ بک کراس برای فتح بازار

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
مزدا در ژاپن از مدل 2018 کراس اوور کوچک CX-3 رونمایی کرد و این خودرو برای سال 2018 تغییراتی را در مقایسه با قبل تجربه کرده است. همچنین مزدا موتورهای جدیدی را در نسل آینده‌ی این خودرو که در سال 2020 وارد بازار خواهد شد نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
مزدا CX-3 نسل بعدی روی پلتفرم اسکای اکتیو 2 ساخته خواهد شد که این امر به مزدا این اجازه را خواهد داد که ابعاد این خودرو را افزایش دهد. در حال حاضر فاصله‌ی محوری این خودرو 168 اینچ است که در مقایسه با تویوتا C-HR با فاصله محوری 171.2 اینچی کمتر است اما نسل بعدی احتمالا به ابعاد تویوتا C-HR نزدیک تر خواهد شد. مزدا همچنین گفته است راحتی کابین این کراس اوور کوچک را نیز افزایش خواهد داد و صندلی های جدید در کنار طراحی داشبورد جدید مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

مزدا CX-3

مزدا CX-3

در ادامه بهینه سازی هایی که قرار است CX-3 تجربه کند مزدا سیستم تعلیق بخش عقبی را نیز از مولتی لینک فعلی به تورشن بیم تغییر خواهد داد. مزیت سیستم تعلیق تورشن بیم نسبت به مولتی لینک این است که صدای جاده کمتر به داخل کابین نفود می کند و به این ترتیب راحتی سرنشینان افزایش پیدا می کند.
مزدا CX-3 در قلب خود از نسل جدید پیشرانه های اسکای اکتیو نیز بهره مند خواهد شد که این موتورها اولین سری موتورهای احتراق تراکمی اسکای اکتیو هستند.

مزدا CX-3

مزدا CX-3

در این فناوری همانند موتورهای دیزلی، مخلوط سوخت و هوا تراکم شده و بر اثر فشار زیاد مشتعل می شود و دیگر نیازی به شمع وجود ندارد. این فناوری می تواند مصرف سوخت موتور را 20 تا 30 درصد کاهش دهد و گشتاور تولیدی نیز بین 10 تا 30 درصد افزایش پیدا می کند. به این ترتیب موتور جدید 2 لیتری مزدا بدون استفاده از هیچ سیستم پرخوران می تواند 187 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور تولید کند.
این موتور جدید در مزدا 3 نسل جدید که در نمایشگاه خودروی لس آنجلس رونمایی خواهد شد نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. فروش مدل جدید مزدا 3 از سال 2019 آغاز خواهد شد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/23
ای کاش از 156 اسب قدیم که الان به 188 (نه 187) رسیده به 200 اسب می رسید. 200 عدد معیار توان محسوب میشه (البته 201 که معادل 150 کیلوواته). 10 کیلووات کم آورد.