موضوعات داغ

دی اس 3 کراس بک با سورپرایزهای بزرگ معرفی شد؛ هنرنمایی به سبک فرانسوی + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
پیش از معرفی رسمی این خودرو توسط شرکت خودروسازی DS، تصاویر از این خودروی پرفروش در اروپا منتشر شده بود و جذابیت معرفی خودرو را کاهش داده بود، اما همچنان کمپانی خودروسازی DS با در اختیار داشتن‌ مشخصات فنی این ماشین توانست یک رونمایی بسیار خوب داشته باشد و مشتریان خود را با ویژگی های منحصربه فردش غافل گیر کند، بویژه طراحی ظاهری خودرو که پیشرفت‌های بسیار زیادی داشته و به معنی واقعی کلمه یک نوآوری بزرگ در زمینه طراحی اتومبیل داشته است که می‌توانید جزییات طراحی داخل کابین و همچنین چهره بیرونی آن را در تصاویر شاهد باشید، اما در ادامه با خودروبانک همراه باشید تا مشخصات فنی دی اس 3 کراس بک را مورد بررسی قرار دهیم.

نسخه برقی دی اس 3 کراس بک به نام E-Tense

نسخه برقی دی اس 3 کراس بک به نام E-Tense

دی اس 3 کراس بک درست بعد از معرفی دی اس 7 کراس بک معرفی شده و این نوع خودروها در اروپا مشتریان بسیاری پیدا کرده است. چراغ های جلویی دی اس 3 کراس بک همچون دی اس 7 بسیار پیچیده و با طراحی خاص انجام شده است. یکی از سورپرایز های دی اس 3 جدید دستگیره درب های این خودرو است که داخل بدنه قرار دارد و با باز شدن قفل درب ها از بدنه بیرون می آید.
دی اس 3 کراس بک روی پلتفمر CMP پیاده سازی شده که جالب است بدانید پژو 208 نیز روی همین پلتفرم طراحی شده است.

دی اس 3 کراس بک

دی اس 3 کراس بک

در قدم اول، مشتریان می‌توانند از بین پیشرانه‌های بنزینی PureTech سه انتخاب داشته باشند که انتخاب اول خروجی قدرت 98 اسب بخاری خواهد داشت، انتخاب دوم آنان قدرت 128 اسب بخاری دارد و در پایان با انتخاب سومین پیشرانه موجود در لیست، مشتریان می‌توانند به نیروی 152 اسب بخاری دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، شرکت خودروسازی DS به فکر مشتریان اقتصادی خود بوده و 2 پیشرانه دیزلی هم به همراه "دی اس 3 کراس بک" به مشتریان خود عرضه خواهد کرد که به ترتیب خروجی قدرت 98 اسب بخاری و 128 اسب بخاری خواهد داشت، هرچند برای مشتریانی که اصلاً به فکر سوخت‌های فسیلی نیستند، شرکت خودروسازی DS یک سیستم محرک تمام الکتریکی پیش بینی کرده است و برای تفکیک نسخه الکتریکی "دی اس 3 کراس بک" با دیگر مدل‌ها، شرکت سازنده پسوند E-Tense را به انتهای نام اتومبیل اضافه کرده است که جزییات بیشتر آن را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

دی اس 3 کراس بک E-Tense

دی اس 3 کراس بک

به طور دقیق، سیستم محرک الکتریکی اتومبیل از موتور الکتریکی 134 اسب بخاری تشکیل شده است که خروجی گشتاور آن به مرز 260 نیوتن متر رسیده و می‌تواند شتاب صفر تا 50 کیلومتر برساعت حدودا 3 ثانیه و همچنین شتاب صفر تا صد 8.7 ثانیه داشته باشد.
مجموعه باتری‌های خودرو از جنس لیتیوم یونی بوده و دارای حجم 50 کیلووات ساعت خواهد بود که با یکبار شارژ کامل آن می‌تواند محدوده حرکت 300 کیلومتر داشته باشد و در صورت اتمام شارژ اتومبیل، می‌توان از شارژرهای سریع استفاده کرد و در عرض تنها 30 دقیقه می‌توان 80 درصد از باتری‌های اتومبیل را شارژ کرد، هرچند مدت زمان شارژ باتری‌های اتومبیل با شارژر استاندارد 11 کیلووات و استفاده از برق شهری خیلی زیاد نبوده و در عرض تنها 5 ساعت می‌توان مجموعه باتری‌های اتومبیل را به طور کامل شارژ کرد.
دی اس قصد دارد نسخه تمام الکتریکی را حتی قبل از عرضه نسخه هیبریدی به بازار عرضه کند. همچنین گیربکس نصب شده روی دی اس 3 جدید می تواند 6 سرعته دستی و یا 8 سرعته خودکار باشد.
در ایران دی اس 3 آنچنان نتوانست خودنمایی کند و فرهنگ متفاوت بازار خودرویی کشور و عدم تطابق مشخصات این خودرو با میل ایرانیان از موارد قابل ذکر در فروش کم این خودرو در ایران بود. اما قطعاً نسخه جدید دی اس 3 کراس بک حرف های بیشتری برای گفتن دارد و باید ببینیم که آیا با شرایط کنونی اصلاً این خودرو شانسی برای عرضه در ایران خواهد داشت یا خیر.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/24
وحشتناک قشنگه
1397/6/24
ایران که نمیاد . تازه اگر میومد هم اونقدر گرون بود که ارزش خرید نداشت .
وزیر صنعت و رفقا کاری کردن که کلا دست هیچکس به این ماشینها نرسه .
1397/6/24
خیلی جالبه، آدم خوشش میاد همش نگاهش کنه
1397/6/25
با پیشرفت و دقیقتر شدن سیستم جلوگیری از برخورد کلا سپر جلو حذف شده و جلو پنجره تمام دماغه خودرو رو گرفته