موضوعات داغ

بی ام و سری 3 جدید وارد آخرین مرحله آزمایشات استقامت می شود

عکس مطلب اول
بی ام و سری 3 مدل 2019 وارد مرحله آخر آزمایشات استقامت شده است و بی ام و به مناسبت این رویداد، تمام آزمایشاتی که تاکنون به اتمام رسیده است را مرور می کند.
آزمایشات بی ام و سری 3 از امریکا شروع می شود که این خودرو را به دره مرگ بردند تا در آنجا نمونه های آزمایش اولیه به مدت چندین ساعت در معرض گرمای شدید آفتاب قرار گیرند و پس از خنک شدن، کل خودرو را با دقت بررسی کردند. گرمای شدید این منطقه آزمایش سختی برای سیستم تهویه مطبوع خودکار این خودرو نیز بود زیرا مهندسان قبل از اینکه کابین خودرو را به سرعت خنک کنند، اجازه دادند ابتدا دمای داخل کابین به 60 درجه سانتی گراد برسد و بعد سیستم تهویه را روشن کردند!
علاوه بر دره مرگ، بی ام و این خودرو را در برابر اشعه الکترومغناطیس که از نیروگاه برقی - آبی در سد هوور متصاعد می شود آزمایش کرد. آزمایشات مرسوم تر در منطقه کوهستانی Mount Whitney انجام شد که ارتفاع آن از سطح دریا 4000 متر است. مهندسان بی ام و با این خودرو در سربالایی و سرازیری این منطقه رانندگی کردند و به صورت مکرر شتابگیری سریع و ترمزگیری شدید تا توقف کامل انجام دادند.
درحالی که بسیاری از آزمایشات انجام شده در امریکا به گرما و حرارت مربوط می شود، آزمایشات انجام شده در سوئد دقیقا نقطه مقابل آن بود. برف و یخ شدید نزدیک قطب شمال منطقه آریپلوگ را به یک مکان ایده آل برای آزمایش سیستم کنترل پایداری دینامیکی، دیفرانسیل M اسپرت و سیستم 4 چرخ محرک سری 3 تبدیل کرده است.
مسلما استقامت خودروهای بی ام و باید بسیار فراتر از سرما و گرمای شدید باشد، بنابراین سری 3 در پیست های آزمایشی Aschheim، Miramas و پیست نوربرگ رینگ به صورت گسترده مورد آزمایش قرار گرفت. طراحان بی ام و شکل بدنه سری 3 را در تونل باد با دقت بسیار مورد اصلاحات قرار دادند و توانستند به ضریب آیرودینامیک 0.23 دست یابند. بی ام و سری 3 برای دستیابی به این رقم شگفت انگیز به سینی صاف و مسطح در زیر بدنه برای عبور بهتر جریان هوا، اسپویلر عقب و چرخ هایی با آیرودینامیک بهینه مجهز شد.
سری 3 جدید حتی قبل از ساخته شدن نمونه های آزمایش اولیه، مورد آزمایش قرار گرفته بود زیرا در تلاش برای بهینه سازی قابلیت های دینامیکی، با استفاده از شبیه سازهای کامپیوتری بیش از 12 هزار مانور مختلف روی این خودرو آزمایش شد. اطلاعات به دست آمده از این شبیه سازی ها برای تولید نمونه های آزمایشی مورد استفاده قرار گرفت و نمونه های آزمایشی نیز به صورت گسترده آزمایش شدند.
با اینکه بی ام و از صحبت کردن درباره برنامه آزمایشات استقامت این خودرو بسیار خشنود است ولی زیاد تمایلی به گفتگو درباره نسخه تولیدی سری 3 جدید ندارد. البته این خودروساز قبلا گفته بود که سری 3 جدید نسبت به نسل قبلی خود مرکز ثقل پایینتری دارد و 55 کیلوگرم سبکتر شده است. این خودرو از تقسیم وزن عالی 50/50، چند نوع مختلف از سیستم تعلیق و موتور 4 سیلندر کاملا ارتقا یافته برخوردار است.
موتور 4 سیلندر سری 3 جدید قویترین موتور 4 سیلندری است که تا به حال در یک بی ام و تولید سری نصب شده است و مجهز به گیربکس 8 دنده اتوماتیک ارتقا یافته است. سری 3 جدید با وجود بهبود عملکرد، حدود 5 درصد کم مصرف تر از نسل قبلی خود است.

آزمایشات استقامت بی ام و سری 3 جدید

آزمایشات استقامت بی ام و سری 3 جدید


آزمایشات استقامت بی ام و سری 3 جدید

آزمایشات استقامت بی ام و سری 3 جدید


آزمایشات استقامت بی ام و سری 3 جدید

آزمایشات استقامت بی ام و سری 3 جدید


آزمایشات استقامت بی ام و سری 3 جدید

آزمایشات استقامت بی ام و سری 3 جدید

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/28
والا آقای هاشم یکه زارع مدیرعامل محترم شرکت ارزان خودروکه فرمود بنده وقتی بامدیرعامل مرسدس وهیوندایی بحث میکردیم اونها اذعان داشتند که الان اون استاندارد هایی که شما درایران اعمال میکنید وهمه راپاس میکنید مانمیتونیم درآلمان وکره پاس کنیم اینو دیگه کجای دلمون بگذاریم که اصلا این آزمایشاتی که مثلا ولوو وبنز وبی ام و درمقابل استقامت بدنه وموتور وگیربکس وسیستم تهویه وگرمایش اتومبیلهاشون درهوای گرم وسرد مثلا آمریکا یاعربستان و سوئد انجام میدن جناب یکه زارع انجام چنین آزمایشاتی حتی به فکر ایشان خطورنکرده است ولی اگر روزی دوباره با مدیرعامل های مرسدس وهیوندا بحثی داشته باشند خواهند گفت ما این تست ها رابانمره ۱۰۰ پاس کردیم ولی اونها گفتند مانمره ای که حداکثر گرفتیم ۵۵ بوده پس ارزان خودرو بهتر تست هاراپاس کرده است دروغ که حناق نیست خرجی هم نداره