موضوعات داغ

خداحافظ تسلا؛ آئودی E tron رسما وارد کارزار شاسی بلندهای برقی شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
پس از چندین ماه انتشار عکس ها و مطالب مختلف، بالاخره آئودی ئی ترون در سانفرانسیسکو و در مراسمی با حضور 1500 نفر به نمایش عموم در آمد. به گفته آئودی، این شرکت قصد دارد تا سال 2025 دوازده شاسی بلند الکتریکی دیگر را به سبد محصولاتش اضافه کند، از جمله مدل اسپرت بک ئی ترون و چند مدل از سری Q که شاسی بلندهای معمول آئودی به شمار می روند.

آئودی ئی ترون

آئودی ئی ترون

آئودی ئی ترون اصول طراحی مشترکی با دیگر محصولات این شرکت آلمانی دارد و بیننده در نگاه اول می تواند با آن ارتباط برقرار کند. این روند طراحی، به خصوص در زمانی که مرسدس بنز با معرفی EQC و استفاده از اصول طراحی جدید و غیر آشنا در آن، انتقادات زیادی را علیه خود بر انگیخت، می تواند یک نکته مثبت برای این شرکت آلمانی باشد. البته در نگاه اول می توان به تمام الکتریکی بودن این آئودی پی برد و نشانه هایی برای اثبات این مدعا وجود دارد.

آئودی ئی ترون

آئودی ئی ترون

همچنین مشترکات زیاد بین طراحی ئی ترون و آئودی A8، حس سواری بر یک خودروی لوکس را به مشتری القا می کند. همانند دیگر خودروهای الکتریکی، مهم ترین فاکتور در طراحی آئودی ئی ترون کارایی خودرو بوده و به همین منظور تیم طراحی تا حد امکان چرخ ها را بزرگ گرفته اند و با بزرگ کردن شیشه ها و به کار گیری خطوط مناسب، سعی در رعایت اصول آیرودینامیک برای کاهش فشار وارد شده بر خودرو دارند.

آئودی ئی ترون

آئودی ئی ترون

در فضای داخلی، ئی ترون همانند دیگر آئودی های معمول بازار به نظر می رسد و چندان تفاوتی با دیگر محصولات این شرکت ندارد، هرچند آئودی سعی داشته تا با استفاده از صفحه نمایش های بزرگ و گسترده، مشابه آن چه در آئودی A7 و A8 دیده بودیم، خودرو را لوکس و الکتریکی نشان دهد. نبود دسته دنده در داخل کابین، موجب ایجاد یک حفره بزرگ در میانه داشبورد شده و دوربین های قرار گرفته بر روی درها، با ارایه تکنولوژی کابین مجازی حس و حال جدیدی را برای سرنشینان فراهم می آورند. دوربین های قرار گرفته بر روی آینه های جانبی، تصاویر را در صفحه نمایش درون خودرو به نمایش در می آورند و این اولین بار است که چنین محصولی را در بازار می بینیم. این ویژگی برای مشتریانی که در انگلیس این خودرو را خریداری می کنند، به صورت آپشن جداگانه عرضه می شود.

آئودی ئی ترون

آئودی ئی ترون

اما آئودی ئی ترون با چه مشخصاتی عرضه می شود؟ دو موتور الکتریکی روی این خودرو نصب شده اند که موتور جلویی 135 کیلووات یا 181 اسب بخار و موتور عقبی 140 کیلووات یا 188 اسب بخار قدرت تولید می کند. در حالت افزایش موقت قدرت، موتور عقبی می تواند پیک کاری خود را به 165 کیلووات یا 221 اس بخار افزایش دهد. با وجود آن که موتور عقبی اندکی بزرگتر است، باتری های جلو و عقب یکسان بوده و هر دو 95 کیلووات ساعت ظرفیت دارند. با توجه به گشتاور قابل توجه 561 نیوتون متری، شتاب صفر تا صد شش و نیم ثانیه ای برای ئی ترون محتمل خواهد بود. در حالت افزایش موقت قدرت، این رقم کمتر شده و به پنج و نیم ثانیه می رسد.

آئودی ئی ترون

آئودی ئی ترون

باتری های آئودی ئی ترون در حالت شارژ سریع، می توانند ظرف سی دقیقه تا هشتاد درصد شارژ شوند و البته امکان پر کردن آن ها با برق تک فاز خانگی نیز وجود دارد. بسته به کشوری که مشتری در آن ساکن است و میزان ولتاژ برق، شارژ خودرو بین چهار و نیم تا یازده ساعت طول خواهد کشید.
آئودی ئی ترون با قیمت 70800 پوند در انگلستان بزودی برای فروش عرضه خواهد شد و تا بحال اطلاعاتی در مورد اینکه این خودرو می تواند از شارژ بیسیم استفاده کند یا خیر ارایه نشده است. در صورت استفاده از شارژ بیسیم، ممکن است قیمت خودرو دچار تغییراتی شود. تولید ئی ترون از سال 2019 میلادی در کارخانه آئودی در بلژیک شروع خواهد شد و قابلیت تولید روزانه 200 واحد ئی ترون را خواهد داشت. با توجه به تمایل فولکس واگن به تولید خودروهای تمام الکتریکی، باید شاهد عرضه گسترده خودروهای الکتریکی توسط برند های زیر مجموعه این شرکت آلمانی نظیر آئودی و پورشه باشیم.

آئودی ئی ترون

آئودی ئی ترون


نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/28
خداحافظ تسلا؟ تیترتون چقدر مضخرفه. کدوم شاسی بلند برقی رو مثل تسلا x میتونید پیدا کنید. قدرت و قیمت و ایمنی و امکاناتشون رو مقایسه کنید. تسلا الان دیگه مجبور داره میشه به تبلیغ . آخه کدوم یکی از این آلمانیا ماشین سوخت نوین درست حسابی زدن؟