موضوعات داغ

باورهای سنتی غلط از آب در آمد؛ اثبات برتری رانندگی زنان در جریان یک تحقیق

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
نتایج اعلام شده حاصل از تحقیقات جدید نشان میدهند زنان نسبت به مردان رانندگان بهتری و قانون مند تری هستند و مردان تمایل بیشتری به زیر پا گذاشتن قوانین از خود نشان داده اند.
در سال 2017 میلادی 79 درصد از 585 هزار تخلف رانندگی توسط مردها صورت گرفته و حدود 23 درصد آنها با سرعت غیر مجاز قوانین را زیر پا گذاشته اند. این در حالی است که تنها 15 درصد موارد توسط زنان به ثبت رسیده است.
در کنار این موارد بر اساس سایت Confused تعداد مردانی که از پرداخت مالیات و بیمه خودرو سرپیچی میکنند 2 برابر زنان برآورد شده است. همچنین بر اساس اطلاعات این سایت در میان مردان در مقایسه با زنان عادت های بد رانندگی مانند عدم استفاده از راهنما هنگام تغییر مسیر هم بیشتر دیده میشود.علاوه بر اینها طبق نتایج حتی درصد مردانی که پس از وقوع تصادف، اظهارات خلاف واقع داشته اند نیز بیش از زنان اعلام شده است.
اما گفتی است که تحقیقات انجام شده مشخص کردند در طی 10 سال اخیر تعداد مردانی که در اولین مرتبه امتحان رانندگی قبول شده اند از 48.7 به 51.3 درصد و تعداد زنان قبول شده در طی این امتحان از 41.8 به 44.4 درصد افزایش داشته اند.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/31
اینکه زنان از مردان قانون مندتر رانندگی میکنن درسته ولی فقط مسئله این نیست.
رانندگی خانوم ها و آقایون مثل هم هستن ولی اینکه خانوما در رانندگی ممکنه یهویی دست پاچه بشن بیشتره مثلا بجای کلاچ یا ترمز یا نیم کلاچ پدال گاز رو فشار بدن.
البته در آقایون هم این مورد یا دیده شده ولی کمتر و به نظر دلیلی که این اتفاق برای خانوما بیشتره مشغله فکری بیشتر باشه مثل لباس چی بخرم، خوشگلم، بچه ام رو گاز نیست، شوهرم چیکار میکنه و.... و دلیل دیگه اش آقایون هستن که با خندیدن و مسخره کردن خانوما باعث کاهش اعتماد و هول شدن خانوما میشه.
راستی آقایون اونجور که من دیدم مشغله فکری دارن و به رفتار های مسخره و بی تمدن بعضی رانندگان کناری که آقایون و بعضا خانوما هستن عادت دارن و جواب محکم و قاطعی میدن.
1397/7/1
خیلی خندیدم دمت گرم خخخخخخخخخ
1397/7/1
همه نه ولی اکثر خانوما فرمونو سفت میچسبن و راحت نیستن موقع رانندگی .بیش از حد هم ترس از تصادف دارن ،برا همین زیاد دور میدون یا سر پیچ ها یا موقع سبقت گرفتن دستپاچه میشن
اون مدل رانندگی هم که آموزشگاها یاد میدن به هنرجو درسته طبق قانونه اما خیلی خشک و کلاس اولی هس ،یکسری از خانوما سعی میکنن از الف تا ی مو به موی اون رانندگی کنن برا همین لذتی نمیبرن از رانندگی.
حرف منو بپای مرد بودنم نزارید فقط از رو مشاهده راننده های مختلف و تجربه میگم
1397/7/1
هر جا سخن از تصادف زنجیره ای و مسخرست پای یک زن در میان است
درسته زنها قانون رو رعایت میکنن ولی برخی مواقع برای جلوگیری از تصادف باید از قانون سرپیچی کرد ولی چون قانون رو زیادی رعایت میکنن تصادف نمیکنن ولی عامل اصلی تصادف هستند