موضوعات داغ

فراخوان بیش از 215 هزار دستگاه نیسان به دلیل خطر آتش سوزی

عکس مطلب اول
نیسان به دلیل خطر احتمالی آتش سوزی برای بیش از 215 هزار دستگاه از خودروهای خود در ایالات متحده فراخوان صادر کرده است.
طبق گفته این خودروساز ژاپنی احتمال دارد واشر پمپ ترمز ABS آسیب ببیند و باعث بروز نشتی شود. در صورت بروز این مشکل، سیال ترمز می تواند به راحتی وارد مدار الکترونیکی شود و باعث ایجاد اختلال در کارکرد سیستم شود. اگر رانندگان چراغ اخطار ABS را نادیده بگیرند، احتمال دارد نشتی مایع ترمز به اتصالی الکتریکی منجر شود و خطر بالقوه آتش سوزی وجود دارد.
مدل هایی که احتمال وقوع این نقص فنی در آنها وجود دارد عبارتند از نیسان مورانو مدل های 2015 تا 2017، نیسان ماکسیما مدل های 2016 تا 2017، نیسان پت فایندر مدل های 2017 تا 2018 و اینفینیتی QX60 مدل 2017. در مجموع دقیقا 215.124 دستگاه از محصولات نیسان هستند که احتمال بروز این مشکل در آنها وجود دارد.
نیسان باور دارد که حدود 56 درصد از خودروهایی که در حال فراخوان هستند، واشر پمپ ABS آنها معیوب است. نیسان به مالکین این خودروها هشدار داده است که اگر چراغ اخطار ABS به مدت بیش از 10 ثانیه پس از روشن کردن موتور همچنان روشن بماند با خودروهای خود رانندگی نکنند.
نیسان به زودی درباره این مشکل به مالکین این خودروها اطلاع خواهد داد و بازدید واشرهای معیوب ماه بعد آغاز خواهد شد. قرار است این فراخوان در 15 اکتبر آغاز شود و تمام تعمیرات مربوط به آن به صورت رایگان انجام می شود.
نیسان از ماه فوریه در حال بررسی مشکل چراغ اخطار ABS در خودروهای خود بوده است و در پایان ماه آگوست مسئولیت این فراخوان را به عهده گرفت.

نیسان مورانو

نیسان مورانو


نیسان ماکسیما

نیسان ماکسیما

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/4
دقیقا مثل ایران خودرو و سایپا مسولیت پذیرند