موضوعات داغ

مصرف ۱۲۰ میلیون لیتری بنزین؛ وقتی شیپورها برای سهمیه بندی بنزین به صدا در می آیند

عکس مطلب اول
با استناد به آمار منتر شده در مورد نحو و میزان مصرف بنزین کشور، شهریور ماه امسال به طور متوسط روزانه 120 میلیون لیتر بنزین مصرف شده که بنا به گفته یکی از نمایندگان مجلس هرچند این میزان، نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته اما همچنان سهمیه بندی بنزین به مصوبه مجلس نیاز دارد.
به نقل از خانه ملت، علی بختیار نماینده مردم گلپایگان و خوانسار ضمن اشاره به انتشار خبری مبنی بر احتمال سهمیه بندی شدن بنزین، توضیح داد که باتوجه به مصرف بالای بنزین مردم در شهریورماه و اختلاف زیاد قیمت واقعی بنزین و قیمت مصرفی این نگرانی وجود دارد که بنزین بیش از اندازه و خارج از نیاز مصرف شود.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه توضیح داد که علاوه بر مصرف روزانه بنزین مردم، تخمین زده می شود که در حدود 30 تا 40 میلیون لیتر بنزین نیز در هر روز قاچاق می شود که مجموع این دو رقم بیش از اندازه بوده و نشان دهنده این است حتی با وجود اقدامات کنترلی ای که تاکنون صورت گرفته همچنان بین مصرف و تولید رابطه معقولی برقرار نیست.
وی ضمن اشاره به افزایش قیمت دلار ادامه داد که باتوجه به شرایط اخیر کشور برای قاچاقچیان به صرفه است که بنزین را قاچاق کرده و با توجه به تفاوت قیمتی با کشورهای همسایه، سود هنگفتی را از آن خود کنند. با توجه به این اوصاف لازم است که هرچه سریعتر در این باره تصمیمات قطعی و ضروری گرفته شده و چاره ای اندیشیده شود.
بختیار با بیان اینکه هنوز تصمیم قطعی برای سهمیه بندی توسط مجلس و دولت اخذ نشده است، اظهار داشت: در هر صورت اگر دولت تصمیم به سهمیه بندی بنزین کند احتیاج به تایید و تصویب مجلس دارد و بدون هماهنگی با مجلس نمی توان در این راستا قدمی برداشت.
وی ضمنا توضیح داد کهدر بودجه سال جاری کشور قیمت هر لیتر بنزین هزار تومان است و قانونی برای سهمیه بندی ذکر نشده است.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/5
بنزین رو سهمیه بندی کنید و با ارز حاصل از صادرات بنزین ، بازار ارز را ساماندهی کرده و قمیت ارز را کاهش دهید با کاهش قیمت ارز از شک تورمی جلوگیری کرده و با ریال بدست آمده از فروش ارز حاصل از صادرات بنزین در بازار به دهکهای پایین درآمدی کمک کنید. یک تیر و دو نشان.
1397/7/6
عزیز من اگه قرار بود اینا به فکر من و شما باشن که الان همه چی درست و سر جاش بود و انقدر فقر و بدبختی خرخره مردم رو نگرفته بود ! اینا تمام تیر هاشون برای نابود کردن و سخت کردن وضعیت دهکهای پایین درآمدی است نه کمک بهشون !!!
1397/7/6
مشاور روحانی شما هستی اقتصاد و به گند کشیدی،،این چه استدلالی ،اقتصاد دان،تو نخبه اصلا،،این کسری بودجه جبران نشد تمومش کنین
1397/7/6
وقتی شیپور گرانی دولت برای هر لحظه بیشتر بدبخت شدن مردم، بیشتر گران شدن خودرو، بیشتر گران شدن کرایه و تورم بی سابقه و افزایش بیکاری و بيچارگي مردم بصدا در می آید، گرانی بنزین به بهانه کاهش مصرف بهانه بچه گانه است.
وقتی خودرو غیر استاندارد را تا دو سال آینده پیش فروش میکنند یعنی میخواهند که بنزین همیشه پرطرفدار بماند و به قیمتی که گذاشته شود فقط جیب دولت از فروش آن پر شود، دیگر نه آلودگی مهم است، نه فرهنگ، نه سلامتی و امنیت جانی رانندگان
فقط بنزین به هر طریق و قیمتی فروخته شود برای دولت کافی و مورد پسند است و در این زمینه از هیچ بهانه ای فروگزار نیست
1397/7/6
الان اینم انداختین گردن مردم دیگه !؟ تقصیر مردمه یا تقصیر اون فلان فلان شده ای که تعرفه خودروهای برقی و هیبریدی و برده چسبونده سقف آسمون !!!؟؟؟
1397/7/7
شما الان هر کشوری بری بگی من تو سومین کشور نفتی جهان با ماشین تولید بیست سال پیش با بنزین سهمیه ای زندگی می کردم، همون لحظه در حالی که فکشون خورده به کف زمین بهت اقامت دائم میدن !!!