موضوعات داغ

دادستان شیراز: با کسانی که از تردد کامیون‌ها جلوگیری کنند، برخورد می‌شود

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
به تازگی دادستان عمومی و انقلاب شیراز اعلام کرده است که تردد در تمام جاده‌های فارس برقرار بوده و با افرادی که به هر طریقی مانع خدمات رسانی و جابه جایی بار و کالا شوند، بر اساس قانون برخوردی جدی انجام می شود.
به نقل از ایسنا، علی صالحی در این باره توضیح داد که با افرادی که با تحریک دشمنان و به قصد ایجاد نارضایتی از خدمت رسانی کامیون‌ها و تردد آنان در جاده‌ها جلوگیری می کنند در چارچوب قانون برخورد خواهد شد.
دادستان عمومی و انقلاب شیراز ضمن اشاره به اینکه حساب این دسته از افراد تحریک کننده با رانندگان و فعالان صنف کامیون داران جداست توضیح داد که تعدادی معلوم الحال با سوء استفاده از مشکلات اقتصادی قصد ایجاد اخلال در نظم و امنیت عمومی و ایجاد ناامنی در جاده‌های استان فارس را داشته که نهادهای امنیتی و انتظامی در این زمینه اقدام و با شناسایی این افراد مطابق با قانون با آنان برخورد خواهند کرد.
وی تصریح کرد: باید توجه کرد که در این میان به حاشیه بردن مطالبات صنفی رانندگان بزرگترین ضرر را به آنان وارد کرده و سبب می شود که خواسته های آنان پیاده سازی نشود. از طرفی مسئولان اصناف مرتبط و سندیکاهای حمل و نقل باید ضمن حفظ آگاهی و هوشیاری خود به مطالبات قشر زحمت کش رانندگان توجه کرده و خواسته های آنان را مدنظر خود قرار دهند، همین عوامل سبب می شود مطالبات صنفی رانندگان مورد سوء استفاده عوامل اخلال گر و معاندان نظام قرار نگیرد.
علی صالحی در مورد اخلالگران امنیت و تحریک کنندگان توضیح داد که برای رسیدگی به تخلفات این دسته از افراد شعبه ای ویژه در دادسراها و محاکم در نظر گرفته شده و اتهاماتی نظیر اخلال در نظم و امنیت عمومی، راه بندان، تخریب عمدی اموال مردم و ایجاد ناامنی در جاده ها و راه های مواصلاتی برای آنان در نظر گرفته خواهد که ممکن عنوان محارب نیز به آنان داده شود.
ایشان همچنین در ادامه اضافه کرد که به این اتهامات به صورت فوق‌العاده و خارج از نوبت در دستگاه قضایی استان فارسی رسیدگی شده و مجازات های مختلفی از جمله حبس، شلاق و جریمه و محرومیت های اجتماعی در انتظار دستگیر شدگان و فراخوانان خواهد بود. در اعتصاب خردادماه گذشته کسانی که اقدام به تخریب اموال برخی کامیون داران کرده بودند ضمن محکومیت در جهت جبران خسارات به مجازات متناسب محکوم شدند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد