موضوعات داغ

ضرورت کاهش تعرفه خودرو

عکس مطلب اول
واحد مرکزی خبر : سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس گفت: واردات خودرو‌های خارجی باید تسهیل شود و تعرفه خودرو باید تا ۲۰ درصد تا سال ۱۴۰۰ کاهش پیدا کند.ولی ملکی با اشاره به مخالفت مجلس با طرح مسکوت ماندن شش ماهه ساماندهی بازار خودرو افزود: وقتی یکی از نمایندگان درخواست مخالفت با مسکوت ماندن یک برنامه می‌کند، مجلس آن را بررسی می‌کند.
در رابطه با موضوع بازار نیز به‌عنوان سخنگوی کمیسیون صنایع دلایل مخالفت را بازگو کردم و طرح مسکوت ماندن نیز با مخالفت مجلس روبه‌رو شد.وی درباره دلایل مخالفت با مسکوت ماندن ساماندهی بازار خودرو گفت: واردات خودروهای خارجی باید تسهیل شود و تعرفه خودرو که دولت به بیش از چهل درصد افزایش داده بود، باید کاهش پیدا کند و به‌طور میانگین سالانه بین پنج تا ۱۰درصد کاهش دهد تا در سال ۱۴۰۰ تعرفه خودرو‌های خارجی به ۲۰ درصد برسد.سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: این طرح را اوایل زمستان ۹۶ نمایندگان مطرح کرده بودندو در کمیسیون نیز در اردیبهشت‌ماه مطرح شد. در آن زمان مساله تعرفه‌ها مطرح نبود، اما دولت ناگهان این کار را انجام داد و قیمت‌ها افزایش پیدا کرد. از سوی دیگر افزایش قیمت ارز و موضوع روابط ایران و آمریکا پیش آمد و پس از آن نه‌تنها صنعت خودرو بلکه همه صنایع کشور تحت‌تاثیر قرار گرفت؛ به‌طوری‌که دولت ابتدا ورود خودرو را ممنوع کرد و پس از آن خود کشورهای تولیدکننده با ایران همکاری نکردند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/5
از ۹۶ تا ۹۷ اقتصاد ایران به زبان سخت فارسی جر خورد از وسط به سه تکه تقسیم شد. حالا این گوگولی مگولی داراه برای ۱۴۰۰ برنامه میده. موش بخوردت😆