موضوعات داغ

بارکشی شوالیه منتفی شد؛ بررسی احتمال ساخت وانت بر مبنای مرسدس بنز X کلاس AMG

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
فورد در کنار نسخه‌ی رپتور مدل F-150، مدل رپتور رنجر را نیز معرفی کرده است تا سهم خود را از بازار وانت های اسپرت افزایش دهد اما با این وجود گویا مرسدس بنز هنوز قصد ندارد وارد رقابت در این بخش از بازار شده و نسخه‌ی AMG وانت ایکس کلاس را تولید کند.
عدم وجود برنامه برای تولید X کلاس AMG را تابیس مورس، مدیر بخش خودروهای اسپرت این کمپانی اعلام کرده است. مرسدس بنز هفته‌ی گذشته خودروی چهار در GT-4 را در تگزاس رونمایی کرد و در همان زمان موریس با قاطعیت اعلام کرد که برنامه ای برای تولید X کلاس AMG وجود ندارد و در آینده نیز چنین خودرویی تولید نخواهد شد. به گفته‌ی موریس روش کار AMG کاملا متفاوت با رنو و نیسان است و به همین خاطر امکان تولید نسخه‌ی AMG ایکس کلاس وجود ندارد.

مرسدس بنز X کلاس

مرسدس بنز X کلاس

از سویی در حال حاضر مرسدس بنز ایکس کلاس گران قیمت ترین خودروی کلاس خود است و اگر قرار باشد نسخه ای قوی از این خودرو تولید شود قیمت آن باز هم بالاتر خواهد رفت و این مساله می تواند فروش این خودرو را تهدید کند و ریسک بزرگی برای مرسدس بنز به شمار می رود.
از سوی دیگر مرسدس بنز X کلاس روی پلتفرم نیسان ناورا ساخته شده است و به همین خاطر قرار دادن یک موتور V8 توربو با حجم 4 لیتر در کاپوت آن کار بسیار دشواری است.

مرسدس بنز X کلاس

مرسدس بنز X کلاس

البته از نظر فنی این امکان وجود دارد که موتور شش سیلندر 3 لیتری بنزینی به همراه موتور کمکی برقی را درون کاپوت ایکس کلاس جای داد و آن را با کد AMG X-Class53 به بازار عرضه کرد اما از آنجایی که موریس واژه‌ی هیچوقت را به کار برده است تولید جنین مدلی نیز منتفی است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد