موضوعات داغ

معجزه تمام آلمانی؛ سرعت شارژ فوق العاده برای آئودی e-tron GT

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
آئودی e-tron GT اولین محصول این خودروساز است که به سیستم شارژر سریع 350 کیلوواتی مجهز خواهد شد که این شارژر می تواند در زمان بسیار کمی باتری ها را شارژ کرده و در نوع خود یک پدیده به حساب می آید.
این مدل جدید که در سال 2020 به بازار خواهد آمد قادر است تا 80 درصد ظرفیت باتری های خود را در تنها 12 دقیقه پر کند که این مهم با استفاده از یک شارژر 350 کیلوواتی میسر شده است. این نکته وقتی جالب تر می شود که بدانید شارژر مدل اس یو وی e-tron می تواند 80 درصد ظرفیت باتری های این خودرو را در 30 دقیق پر کند و از یک شارژر 150 کیلوواتی بهره مند است.
به گفته‌ی مدیر پروژه‌ی e-tron باتری های فعلی توانایی پشتیبانی از شارژر قدرتمند 350 کیلوواتی را ندارند اما در مدل e-tron GT از باتری های استفاده شده است که این شارژر را پشتیبانی می کنند.

آئودی برای اینکه دیگر خریداران خودروهای الکتریکی در آینده نیز بتوانند از شارژر های 350 کیلوواتی استفاده کنند در حال حاضر در حال کار روی ایستگاه های شارژ 350 کیلوواتی است. این شارژرها در قاره اروپا تحت شبکه ای با نام لونیتی عملیاتی خواهند شد که این پروژه، پروژه ای مشترک بین آئودی، فورد، بی ام و و مرسدس بنز است. در آمریکا نیز توسعه ی این ایستگاه ها را فولکس واگن بر عهده گرفته است.
در انتها نیز اشاره ای به مدل e-tron GT داشته باشیم که یک خودروی برقی سدان لوکس است که در کلاس تسلا مدل اس قرار می گیرد و در بسیاری از بخش ها نیز با پورشه تایکان مشترک است. این خودرو از سال 2020 در کارخانه آئودی در بولینگر هوف در نزدیکی نیکرسولم آلمان تولید خواهد شد. آئودی اعلام کرده است که تا سال 2025 تعداد خودروهای برقی خود را تا 10 مدل افزایش خواهد داد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/6
برنامه ریزی بلند مدتی خودروسازان مشهور و به خصوص آلمانی ها کردن تا زمانی که خودروها تمام الکتریکی میشن تمامی موانع و چالش ها که روبروشون هست رو بردارن مثلا یه جا خوندم که هدف این شرکت ها این هست که تا اون موقع زمان شارژ شدن باطری ها به زیر ۱ دقیقه برسه و بتونه مسافتی بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ هزار کیلومتر با همون شارژ طی کنه
1397/7/7
اون L نیست دوست عزیز و i هست .
ایونیتی خونده میشه نه لونیتی .
خودرو بانک سایت خوبیه ولی ... خیلی کار داره .