موضوعات داغ

نمایش رسمی پورشه 935، نهنگ سفید پورشه رقبا را به چالش می طلبد + ویدیو

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
پورشه در اقدامی غیر منتظره و تنها چند روز قبل از آغاز به کار نمایشگاه خودروی پاریس، مدل جدید پورشه 935 را به صورت رسمی رونمایی کرد. پورشه 935 یک خودروی ویژه مسابقات است که در تعداد محدودی تولید می شود، پس از همین الان می توان جایگاه آن را در کلکسیون های شخصی گران قیمت و خاص دانست. مراسم رونمایی در پیست Rennsport Reunion واقع در ایالت کالیفرنیا انجام شد و در این مراسم پورشه اعلام کرد که تولید این مدل که قرار است بازسازی مدل خاطره انگیز 935/78 موسوم به موبی دیک باشد، به عدد 77 دستگاه محدود خواهد شد.

 پورشه 935

پورشه ۹۳۵



پورشه 935 در اتحادیه اروپا قیمت خالص 701،948 یورو دارد و بسته به هر کشور، مالیات و سایر تبصره های قانونی به این قیمت افزوده خواهند شد. قیمت این خودرو در انگلستان با احتساب مالیات و هزینه ها نیز 749،000 پوند می باشد و تحویل این خودرو، از ماه ژوئن سال آینده میلادی آغاز خواهد شد. دکتر فرانک-استیفن والیسر، معاون برگزاری مسابقات اتومبیل رانی GT می گوید: پورشه 935 یک خودروی جذاب و دیدنی است و در سالگرد آغاز به کار تیم موتور اسپرت پورشه، به طرفداران این برند در سراسر جهان تقدیم خواهد شد. از آن جایی که این خودرو نمی تواند در جاده های قانونی تردد کند، دست طراحان در توسعه آن باز بوده است و حاصل کار به گفته بسیاری از خبرنگاران، خیره کننده از آب در آمده است.
شالوده پورشه 935 بر اساس مدل معروف 911 GT2 RS طرح ریزی شده است و با وجود به کار گیری قطعات جدید بسیاری در بدنه خودرو، هنوز هم می توان دریافت که اساس و توسعه هر دو خودرو یکسان است. این امر نیاز به بررسی دقیق ندارد و تنها با دیدن برخی قطعات، نظیر ورودی های هوای هر دو خودرو، می توان به شباهت ها پی برد. با این حال به دلیل طراحی ویژه مسابقه، آیرودینامیک پورشه 935 به میزان قابل توجهی بیشتر است و طول خودرو بیشتر شده و به 4870 میلی متر رسیده، اما همانند نسخه قدیمی، عرض خودرو دقیقا 2030 میلیمتر است. در سایر قسمت های بدنه، پورشه از قطعات مشابه دیگر خودروهایش استفاده کرده است. از جمله این قطعات می توان به چراغ های LED مشابه مدل 919 Hybrid LMP1، آینه های جانبی از مدل 911 RSR نسخه لمان و اگزوزهای تیتانیومی از مدل 908 که ساخت سال 1968 می باشد اشاره کرد. بر خلاف قطعات یاد شده، رینگ های آلومینیومی خودرو منحصر به فرد هستند.

 پورشه 935

پورشه 935

در درون کابین خودرو، دستگیره چوبی، فیبر کربن و نمایشگر های دیجیتالی سه نکته قابل ذکر هستند. سبک و سیاق طراحی کلی کابین نیز شبیه به مدل GT3 R است که در سال 2019 به بازار عرضه خواهد شد. در مورد قوای فنی، پورشه از یک موتور شش سیلندر تخت با توربو دو قلو برای قدرت بخشی به 935 استفاده کرده و بنابر گفته پورشه، 690 اسب بخار قدرت تولید می کند و این قدرت را با استفاده از جعبه دنده هفت سرعته PDK قدرت را به چرخ ها منتقل خواهد کرد. دیسک های ترمز 355 میلیمتری در عقب و 380 میلیمتری در جلو با کمک پیستون های monobloc، وظیفه کنترل سرعت خودرو را بر عهده دارند. وزن کلی خودرو نیز در حدود 1380 کیلوگرم است.



نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد