موضوعات داغ

عشق در برابر منطق؛ خرید بی ام و دست دوم بهتر است یا تویوتا صفر؟

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
یکی از مشکلاتی که در مورد خرید خودروهای لوکس وجود دارد این است که قیمت مدل صفر کیلومتر آنها بسیار بالا است و بنابراین اگر نمی توانید آنها را به صورت نو خریداری کنید باید چند سالی صبر کنید تا قیمت مدل های دست دوم آن افت کند.
با این وجود چنین چیزی در خصوص همه ی خودروهای لوکس صادق نیست چون برای مثال بی ام و سری 6 گرن کوپه می تواند در طولانی مدل قیمت خود را بهتر از مرسدس بنز CLS نسل دوم حفظ کند.
اما خبر خوب برای طرفداران بی ام و این است که با به بازار آمد مدل های جدید سری 5 و 8 بی ام و قیمت مدل های قدیمی تر این شرکت افت خواهد کرد برای مثال در بازار آمریکا، می تواند یک مدل 640i گرن کوپه را به قیمت 40 هزار دلار بخرید و حتی یک مدل 640i xDrive سال 2014 به قیمت حدود 35 هزار دلار برای فروش گذاشته شده است.

بی ام و  640i گرن کوپه

بی ام و 640i گرن کوپه

یکی از مزایای خرید چنین مدل هایی این است که معمولا امکانات آنها بسیار بالا است و 99 درصد آنها به امکاناتی همچون تودوزی چرمی، سیستم رهیاب ماهواره ای، دوربین دید عقب، تهویه مطبوع خودکار، آینه های تاشوی برقی و چراغ های LED مجهز هستند.
در بخش فنی نیز مدل 640i به یک موتور شش سیلندر 3 لیتری توربو مجهز شده است که می تواند 320 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور تولید کند. شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو 5.3 ثانیه است و از این نظر جزو سریع ترین خودرو ها در بازه قیمتی خود به حساب می آید.

بی ام و  640i گرن کوپه

بی ام و 640i گرن کوپه

اما انتخاب با شماست، چون با 35 هزار دلار می توانید یک تویوتا آوالون صفر کیلومتر نیز خریداری کنید. تویوتا هیچ یک از امکانات بی ام و را ندارد و قدرت آن نیز کمتر است اما در مقابل بی ام و هزینه‌ی نگهداری بالاتر و نرخ بیمه بالاتری دارد چون به هر حال این خودرو یک اتومبیل 80 هزار دلاری بوده است پس بهتر است فکر هزینه های جانبی نیز باشید.
نظر شما چیست؟ آیا یک بی ام و دست دوم با امکانات زیاد را انتخاب می کنید یا یک تویوتای صفر کیلومتر؟

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/9
برای ما هر دوتا شون رویاست پس ب ام و رو برمی دارم.
1397/7/9
من که میرم دنبال عشق با این که میدنم هزینه زیادی باید واسش داد عشقه عشق.......... BMW
1397/7/9
من ب ام و رو انتخاب میکنم چون تویوتا آولون هیچ هیجانی نداره .
1397/7/10
این متنی که زحمت کشیدین نوشتین هیچ ارتباطی با بازار ایران نداشت !!!!
1397/7/10
به نطر ميرسه تويوتا صفر چه تو ايران چه هرجاي جهان
1397/7/10
به نظر ميرسه تويوتا چهتو ايران چه هركجا