موضوعات داغ

پیش بینی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران؛ ارزانی به بازار خودرو باز می گردد

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
بسیاری از فعالان صنعت خودروسازی در داخل کشورمان معتقد اند که تا چند روز آینده قیمت خودروها در بازار آزاد روند کاهشی خود را ادامه خواهد داد و به خصوص خودروهای وارداتی به دلیل نبود تقاضا با کاهش قیمت مواجه خواهند شد.
به نقل از ایرنا ، سعید موتمنی در مصاحبه با این خبرگزاری به کاهش شدید قیمت انواع خودروهای داخلی و خارجی در بازار اشاره کرد و افزود: دیروز بازار در شوک فرو رفته بود و اکثر افراد فروشنده خودرو بودند، اما خریداری وجود نداشت.
به گفته این مقام صنفی، تا حدود ظهر دیروز کاهش یک تا 12 میلیونی قیمت ها در خودروهای داخلی در بازار را شاهد بودیم اما در خودروهای خارجی به دلیل افت ارزش دلار افت تا 50 میلیون تومانی هم به ثبت رسید.
وی یادآور شد: در سال های گذشته وقتی خودروسازان داخلی به پیش فروش اقدام می کردند قیمت ها کاهش می یافت اما در 2 ماه گذشته از آنجا که خودروسازان همچنان انتظار افزایش قیمت ها را داشتند، عرضه به بازار را کاهش دادند.
موتمنی ادامه داد: در 2 هفته گذشته که شاهد تلاطم نرخ ارز حتی تا قیمت 19 هزار تومان بودیم، افراد برای حفظ سرمایه به فروش خودروهایشان اقدام نمی کردند اما از 2 روز پیش ورق در بازار برگشت؛ با این حال، دیروز تقاضای چندانی برای خرید وجود نداشت.
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو بیان داشت: هرچند مدل های 2018 خودروهایی از گروه نیسان، هیوندای و کرمان خودرو در بازار آمده اما سایر خودروهای صفر کیلومتر از مدل های 2016 و 2017 است که به دلیل بی میلی افراد برای فروش آنها و بالا رفتن قیمت ها، در پارکینگ ها خوابیده بود.
این مقام صنفی مقصر اصلی نابسامانی بازار خودرو را عرضه اندک خودروسازان داخلی مطرح کرد و افزود: کمبود نظارت بر عملکرد آنها در کنار جولان سایت های مجازی خرید و فروش و ارائه قیمت های غیرواقعی، بر آشفته بازار موجود دامن زد.
موتمنی تاکید کرد در حالی که سایت های یاد شده با هماهنگی یکدیگر قیمت های غیرواقعی را اعلام می کردند و در دیگر سایت ها و فضای مجازی به صورت انبوه بازنشر می دادند، مردم نیز همین قیمت ها را مبنای خرید و فروش قرار می دادند.
برای نمونه این سایت ها قیمت پژو 405 اس ال ایکس را تا مرز 70 میلیون تومان و قیمت پراید را تا 50 میلیون تومان بالا بردند.
«باید بر فعالیت این سایت ها نظارت بیشتری شود؛ زیرا این روزها هر کس در هر کجا می تواند به راحتی و با چند کلیک یک کانال تلگرامی ایجاد کند».
رییس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو اضافه کرد: انتظار می رود خودروسازان پیش فروش ها و عرضه خودروها را برخلاف پیش فروش های اخیر، در کوتاه مدت انجام دهند و اگر قرار است افزایش قیمتی برای خودروسازان داخلی اتفاق بیفتد، در همین روزها عملی شود تا بازار به شرایط تعادل نزدیک شود.

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/13
دروغی بر دیگر دروغ ها افزوده شد خب شما قیمت پراید 50 تومنی ارزون کردی دوازده تومن 38 تومن کردی خب همون موقع پراید 38 تومنی بود در بازار خودرو و اون 50 تومنی جنبه شوخی و خنده داشته که مردم تو سایت گذاشتن حالا اگه کسی این اگهی هارو نزاره پس شما موفق به ارزان کردن بازار خودرو شده اید
1397/7/13
یه چیز خیلی برام سواله.اینکه چرا تمام مسئولان خیلی راحت دروغ میگن بعد همه چیز باز گرون میشه و اینا شرم نمیکنن و خجالتم نمیکشن و همه نون حروم میبرن سر سفرشون میخورن؟؟؟؟و مجددا همین برنامه رو پیش رو دارن و واقعا اینا انسان نیستن فکر مردم خودشون باشن؟چرا اخه؟؟؟
1397/7/13
خب قشنگ معلومه مقصر کی هستش.
مگه سایپا و ایرانخودرو و پارس خودرو واسه بابای منه؟!!!
نه واسه دولت هستش و حتی مدیرعاملش هم به صورت مستقیم توسط دولت تعیین میشه.
و تمام عوامل و نهادها هم ازش سود میبرن به طوری که تعزیرات کشور هم با وقاحت هرچه تمام تر میاد و میگه خودروسازها احتکار نکردن!!
1397/7/13
قیمتا حداقل دوبرابر شده. حالا یه ذره پایین بیاد که خوشحالی نداره.
خودروی با کیفیت و ایمن رو با همون قیمت جهانیش ولی با شرایط مشتری مداری جهانی عرضه کنید. قیمت بنزین هم جهانی بزارید. ما اگه اعتراضی کردیم.

این مسئولینی که داد طرفداری مردم رو میزنن ذره ای حرف مردم رو نمیفهمن.دغدغه من و توی جوون رو نمیفهمن. نمیدونن بیکاری چیه. کار با حقوق کم چیه. ازدواج نکردن چیه و ازدواج کردن و شرمنده زن و بچه شدن چیه. کلن اونا مال ایرانی هستن که تحریما روش اثرنداره،اختلاف طبقاتی نداره، امریکا هیچ غلطی توش نمیتونه بکنه، همه چی توش گل و بلبله. من و شمام مال یه ایران دیگه ک نمیفهمن.
1397/7/13
هدف از اقدامات اينچنيني و اظهارنظرهاي بدون پشتوانه فقط يك چيز هستش، تشديد ركود بواسطه شايعه ارزاني و سپس كم كردن تقاضا. ترفندي كه هميشه از زمان گراني دلار به كار گرفته شد و موقتاً مثل يك آرامبخش التهاب اين تورم افسار گسيخته را كمي كند ميكنه. البته فقط در يك مقطع زماني بسيار كوتاه. و پس از اون مجدداً التهابات شدت خواهد گرفت. واقعيت دقيقاً مشخصه.
1397/7/14
امروز ششمین روز افت دلار است اما قیمت خودرو اندک تغییرات را نشان میده امروز شنبه همه چی معلوم میشه سانتافه 2008 از ۹۰تومن به ۲۴۰ رسیده هنوز جزیی هم تغییر نکرده پس باید منتظر ماند
1397/7/14
این مسئولین فقط دارن به ریش ملت بدبخت میخندن، هجوم برای پیش فروش های غیر قطعی، ترفند دولت برای رکورد دار کردن فروش پراید، بالا بردن نرخ ارز و بعدش خالی کردن جیب ملت، فردا هم نزدیک انتخابات میان میگن ما ایران رو گلستان خواهیم کرد!! این خواهیم کرد، خواهیم شد، خواهیم رساند و ... کی میرسه پس!!
خداییش آدم حرصش میگیره ازین کلاهبرداری های قانونی، خدا لعنت کنه مدیری رو که بجای اینکه فرد مفیدی باشه فقط دوست داره فرد مهمی باشه!!
1397/7/14
اقتصاد دولتی شده بلای جان مردم,تا اقتصاد ما دولتی و دستوری باشه همینه