موضوعات داغ

با چند ترفند صاحب لوکس‌ترین خودروها شوید

عکس مطلب اول
از خودروهای لوکس موجود در بازار چه می‌دانید؟ اصلا تا به حال به آن‌ها فکر کرده‌اید؟ خودتان را یک دقیقه پشت فرمان این نوع ماشین‌ها تصور کرده‌اید؟ فراتر برویم؛ خود را به عنوان صاحب یکی از خودروهای لوکس تجسم کرده‌اید؟ فکر می‌کنید به بهترین‌هایی مانند سراتو 1600، سراتو 2000، اسپورتیج SL و ... هیچ‌گاه دست نخواهید یافت؟ اگر پاسختان مثبت است باید بگوییم سخت در اشتباهید! به سراغ یکی از بهترین کمپانی‌های تولید خودرو در جهان، یعنی کیاموتورز می‌رویم و سپس خودروهای دست دومش را با مدل صفر کیلومتر آن مقایسه خواهیم کرد. پیش از شروع، به شما این اطمینان را می‌دهیم که خرید کیا کارکرده اگر با چند فاکتور مهم همراه باشد، تفاوت زیادی با صفر کیلومترش نخواهد داشت.
در سایت دیوار، اسپورتیج 2008 که تنها 150 هزار کیلومتر کارکرد دارد، به قیمت 145 میلیون تومان به فروش می‌رسد. فروشنده در آگهی ذکر می‌کند به دلیل مهاجرت خودروی خود را حدودا 10 میلیون کمتر از قیمت واقعی به حراج گذاشته است. اسپورتیج در ایران در رده شاسی‌بلندهای محبوب قرار می‌گیرد که می‌تواند حسابی در کوچه و خیابان خودنمایی کند. از ویژگی‌های منحصر به فرد اسپورتیج اگر بخواهیم به چند مورد بخواهیم اشاره کنیم، یکی از آن‌ها باز شدن قفل‌های اتوماتیک درها است هنگام تصادف! شیشه‌های ضدآفتاب و آینه وسط الکتروکرومیک از دیگر قابلیت‌های استثنایی اسپورتیج است. با این مقدار پول (حدود 140 میلیون تومان) کمتر خودروی دست دومی در بازار یافت می‌شود که چنین امکاناتی داشته باشد. البته اگر به دنبال اسپورتیج‌های جدیدتری هستید، در دیوار یک کیا اسپورتیج SL 2015، با 100 هزار کیلومتر کارکرد 360 میلیون تومان به فروش می‌رسد. این خودرو جزو خودروهای وارداتی است و تحت نمایندگی اطلس خودرو نیست.
همچنین در میان آگهی‌های خرید کیا کارکرده در سایت دیوار، سواری‌های گران‌قیمت‌تری نیز به چشم می‌خورد. مثلا اسپورتیج جیتی لاین 2017 با کارکردی بسیار کم و در حد نو، 490 میلیون تومان آگهی شده است.
یادتان باشد دارندگان خودروهای لوکس از هر برندی اعم از کیاموتورز یا هیوندای تمامی مراقبت‌های لازم را برای وسیله نقلیه‌شان به عمل می‌آورند مانند انجام معاینه فنی در موعد معین، تعویض قطعات در صورت نیاز و ... زیرا وجود یک نقص ولو بسیار کوچک ممکن است سرمنشا خسارت‌های بسیاری باشد. شاید به این دلیل باشد که خرید کیا کارکرده این اطمینان خاطر را به مشتری می‌دهد که « خودرویی فرسوده نمی‌خرد» بلکه خودرویی کارکرده و بسیار سالم خریداری خواهد کرد. به عنوان مثال در سایت دیوار و در آگهی خرید کیا کارکرده اپتیما مدل سال 2012، فروشنده می‌گوید:« کلیه معاینات فنی انجام شده ، گیربکس و روغن موتور به تازگی تعمیر شده است، لاستیک‌ها صد در صد سالم هستند و هیچ‌گونه خط و خشی ندارد.» این اپتیما به قیمت 285 میلیون تومان به فروش می‌رسد.
البته در همین سایت می‌توانید به گزینه‌هایی برسید که به دلایلی از قبیل وجود خط و خش، چند لکه رنگ و ... بسیار کمتر از قیمت بازار و واقعی قیمت‌گذاری شده‌اند. مثلا یک سراتو کوپه 2010، به دلیل وجود سه لکه رنگ، در دیوار 200 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. صاحب این خودرو در آگهی فروش ذکر کرده:« این سراتو از عمان وارد شده و دارای لکه رنگ جزئی به دلیل خط و خش است، بدون هیچ‌گونه تصادف» این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/13
در کشوری که به سراتو و اسپورتج میگن لوکس امیدی به پیشرفت نیست ... فک کنم اگه افتابه هم 285 میلیون قیمت بخوره از نظر شما لوکس بحساب میاد !!
1397/7/13
که چی ؟ الان ترفند نشون دادین که خودرو لوکس بخریم ؟
1397/7/13
به نظر شما یک کارمند، با حقوق وزارت کار باید چقدر کار کنه تا ۱۴۰ تومن بده یک اسپورتیج دست دوم بخره !؟ تازه با فرض اینکه خونه خریده باشه و ازدواج هم کرده باشه !