موضوعات داغ

نگاهی به شرایط خرید هیوندای توسان کارکرده در بازار انگلستان

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
محصولات هیوندای برای نخستین بار در سال 1982 وارد بازار خودرو انگلستان شدند، مورد تمسخر قرار گرفتند و تنها به گزینه ای برای افرادی تبدیل شدند که قصد فرار از سیستم ناکارآمد حمل و نقل عمومی را داشتند. این روند نا امید کننده حتی با عرضه نسل اول سانتافه در سال 2001 نیز ادامه یافت، اما در قرن بیست و یکم سلیقه مشتریان عوض شده بود و آن ها به کارایی بیشتر از معروفیت برند اهمیت می دادند. هیوندای نیز در این سالها روند خود را اصلاح کرد و خودروهای بهتری را روانه بازار کرد. با ارایه نسل دوم توسان در سال 2015، خریداران ویژگی های بهتری را بدست آوردند، از جمله ارزش خرید بالا، ظاهر جذاب، قوای فنی مناسب، کیت هوشمند رانندگی و هندلینگ قابل قبول برای یک شاسی بلند.
توسان عرضه شده در انگلستان که با کد Mk2 Tucson ix35 شناخته می شود، با پیشرانه 1.6 لیتری بنزینی توربوشارژر یا 1.7 یا 2.0 لیتری دیزلی در بازار موجود است. نسخه مجهز به موتور 1.7 دیزلی تیپ ارزان قیمت محسوب می شود و تنها 115 اسب بخار را ارایه می دهد و سیستم انتقال قدرت آن نیز به صورت دیفرانسیل جلوست. نسخه های دو لیتری دیزلی در دو مدل تنفس طبیعی با قدرت 135 و توربو با قدرت 175 اسب بخار عرضه می شدند و مشتری می توانست نوع سیستم انتقال قدرت و نوع گیربکس خودروی خود را انتخاب نماید. مدل بنزینی نیز با ویژگی های اضافه ای همچون رینگ های آلیاژی طرح جدید و سیستم سرگرمی نوین عرضه می شد.
معمولا توسان های عرضه شده در انگلستان به خوبی مجهز هستند و خریدار دردسر چندانی برای خرید آن ها نخواهد داشت. دو تیپ SE و SE پرمیوم رایج ترین تیپ های موجود در بازار هستند و در فول ترین نسخه، سقف پانوراما، چراغ های تمام LED، سیستم پارک هوشمند و درب صندوق برقی یافت می شوند.
مهم ترین رقبای توسان در بازار را باید در ابتدا کیا اسپورتیج دانست که خریداران تمایل بیشتری به آن نشان می دهند. نیسان قشقایی نیز یک رقیب بالقوه برای توسان محسوب می شود. برخی مشتریان نیز رنو کجار یا پژو 3008 را به توسان ترجیح می دهند. نمونه های قدیمی تر شاسی بلند های سایز متوسط ژاپنی نیز با این میزان بودجه در اختیار خریداران هستند.
در مورد قیمت، بسته به تیپ خودرو و وضعیت آن، نیاز به پرداخت مبلغی مابین 12388 الی 34565 پوند برای یک توسان کارکرده دارید که می توانید با همین مبلغ یک فورد Edge صفر کیلومتر خریداری کنید. در مورد هزینه های نگهداری، تمامی مدل های توسان مجهز به سیستم زنجیر تایم هستند و بسته به نوع موتور، مبلغی بین 180 تا 300 پوند بابت هر سرویس دوره ای نیاز خواهید داشت.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/17
توسان کارکرده تا 34000 پوند قیمت داره!!؟؟؟
احساس نمیکنین قیمتو اشتباه اعلام کردید! اونوقت قیمت صفرش چنده؟!!!