موضوعات داغ

با 100 میلیون تومان صاحب خودروی شاسی‌بلند شوید

عکس مطلب اول
تولید نسل سوم سوزوکی ویتارا در سال 2017 در ژاپن متوقف شد و نسل چهارم جایگزین شد. البته صادرات این خودرو و مونتاژ آن در برخی از کشورها مانند ایران هم‌چنان ادامه دارد. در ایران نسل چهارم ویتارا که سال 2014 توسط سوزوکی عرضه شده، روی خط تولید قرار نگرفته است. حالا با خروج آمریکا از برجام و تصمیم به اعمال دوباره تحریم‌ها، ادامه تولید نسل سوم هم با تهدید و چالش‌هایی روبرو است. در بخش خودروسازی، علاوه بر فعالیت مستقیم شرکت‌ها در ایران، سرمایه گذاری، فروش قطعات، تکنولوژی، ماشین الات و ...نیز مشمول تحریم‌ها می‌شود و این یعنی احتمال دارد پس از اتمام پالت‌های قطعات یدکی موجود در کشور، تولید این خودرو متوقف شود. در این‌ صورت تنها امکان موجود خرید سوزوکی دست دوم ویتارا خواهد بود.
در نوامبر 2012، سوزوکی اعلام کرد که فروش خودروهایش را در آمریکا متوقف خواهد کرد. در طول 10 مال از سال 2012، تنها 21,188 سوزوکی در آمریکا به فروش رسیده بود. اما خرید سوزوکی دست دوم هم‌چنان در بازار خودروی کارکرده در آمریکا ادامه دارد. بازار دست دوم خودرو در ایران هم مملو است از آگهی‌های فروش ویتارا. وارد بخش وسایل نقلیه سایت دیوار شوید و ویتارا را در نوار جست و جو تایپ کنید. قبل از انتخاب خودروی خود تعداد زیادی از آگهی‌ها را بررسی کنید تا حدود قیمت دستتان بیاید. چرا که در برخی از آگهی‌ها به بهانه‌های واهی قیمت خودرو بیش از عرف بازار اعلام شده است. مثلا یک دستگاه سوزوکی ویتارا سفید اتومات و فول کلاس 10، به قیمت 390 میلیون تومان آگهی شده است. در حالی که سوزوکی ویتارای صفر کیلومتر، حدودا 310 تا 330 میلیون قیمت دارد.
قیمت خرید سوزوکی دست دوم ویتارا که بیشترین آگهی‌ها را به خود اختصاص داده، از 100 میلیون تومان آغاز می‌شود. البته این حداقل قیمت مربوط به مدل‌های قدیمی و دستی سال 86، با موتور 2000 سی‌سی است که تک و توک به قیمت‌ 80 تا 90 میلیون هم آگهی شده‌‌اند. برای مثال، ویتارا 2007، با 150 هزار کیلومتر کارکرد 90 میلیون تومان به فروش می‌رسد. این خودرو به اندازه یک کف دست بر روی گلگیرعقب رنگ‌شدگی دارد.
توصیه می‌شود برای خرید سوزوکی دست دوم ویتارا به سراغ مدل‌های فیس‌‌لیفت شده بروید که پیشرانه قوی‌تر 2400 سی‌سی بهره می‌برند و تجهیزات بیشتری دارند. مزیت دیگر مدل‌های جدیدتر در این است که احتمال اینکه سند تک‌برگ داشته باشند بیشتر است. در این صورت می‌توانید سابقه دقیق تعمیرات، تصادفات و ... خودرو را از تنها مالک آن بپرسید و تا حدود زیادی مطمئن باشید که خودرو در گذشته به دست دلالان نیفتاده و دست‌کاری نشده است. البته تحت هر شرایطی پیش از خرید ویتارای دست دوم خودرو را باید توسط کارشناسان مورد ارزیابی قرار دهید و به اطلاعاتی که فروشنده ارائه داده بسنده نکنید.
ویتارای سفید مدل 91، فول آپشن، کلاس 8، با 165 هزار کیلومتر کارکرد در دیوار 185 میلیون تومان آگهی شده است. البته این خودرو سه رنگ‌شدگی کوچک و جزئی دارد. در یکی از آگهی‌ها، ویتارا کلاس 10 مدل 96 با 9 هزار کیلومتر کارکرد، 268 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. این خودرو بدون هیچ‌گونه خط و خش و در حد صفر است و سند تک‌برگ دارد. تست رانندگی خودرو پیش از خرید را هم فراموش نکنید. احتمالا در دور بالای 4000، از موتور ویتارا سر و صدا خواهید شنید. تعجب نکنید این اتفاقی است که در سوزوکی ویتارا صفر هم رخ می‌دهد. این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/21
قدیمی هاش دیگه ارزش خرید نداره. اونایی که شما میگین 100میلیون هر کدوم بالای 200، 250 هزار کیلومتر کار کردن ! ماشین قشنگ افتاده تو خرج بعد گذاشتن واسه فروش !!! تازه صاحب ماشین ماشینو با قیمت قدیم خریده الان بعد از کلی کارکرد و استفاده و خوش گذرونی و دور دور و مسافرت و استحلاک میخواد حداقل 2 برابر بیشتر بفروشه به خریدار !!!
آدم باید خل باشه به یک نفر انقدر سود پرداخت کنه !!!