موضوعات داغ

تیغ بُران چینی ها بر گلوی اسمارت؛ محصول عجیب Baojun برای دنیای آینده

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
این خودرو کوچک جدید Baojun E200 یک محصول الکتریکی از کشور چین است. شاید در نگاه نخست فکر کنید که با یک محصول کانسپت طرف هستیم اما این کاملا نسخه ی نهایی و قابل تولید است و حتی قرار است از ماه آینده وارد بازار چین شود.
طراحی Baojun E200 را باید از هر نظر درست و منطقی به حساب آورد و با وجود خاص بودن اما طرح پخته و جالبی دارد و این را حتی در طراحی رینگ چرخ ها نیز می توان مشاهده کرد.
یک موتور الکتریکی وظیفه به حرکت درآوردن این خودرو را بر عهده دارد که روی اکسل جلو کار گذاشته شده است و توان آن به 39 اسب بخار می رسد. حداکثر سرعت Baojun E200 صد کیلومتر بر ساعت است و با هر بار شارژ نیز می تواند 210 کیلومتر را طی کند. ابعاد این مدل نیز بسیار کوچک است و تنها کمتر از 2.5 متر طول دارد و فاصله محوری آن نیز تنها 1.6 متر است.

Baojun E200

Baojun E200

طراحی داخلی را نیز باید بسیار مدرن توصیف کرد و سازنده از دیزاین بسیار آینده نگرانه ای در این خودرو استفاده کرده است. طراحی غربیلک فرمان همخوانی خوبی با طراح ساده و خطوط داشبورد دارد و استفاده از تریم قرمز نیز نمای اسپرتی ایجاد کرده است. یک نمایشگر کوچک در مقابل راننده قرار دارد و یک نمایشگر دیگر نیز در وسط کنسول نصب شده است. طراحی پدال ها نیز در نوع خود جالب است می تواند برای رانندگان تازه کار مفید باشد.

Baojun E200

Baojun E200

برند Baojun یکی از زیر مجموعه های گروه سایک جی ام است که 43 درصد سهام آن متعلق به جنرال موتورز است. سهام داران دیگر این برند سایک موتور و وولینگ اتوموتیو هستند.
سایک و جنرال موتورز در بازار چین در تولید محصولات بیوک، شورولت و کادیلاک نیز همکاری می کنند. Baojun E200 را باید دومین محصول الکتریکی این خودروساز عنوان کرد و اولین محصول مدل Baojun E100 بود که سال گذاشته رونمایی شده بود.

Baojun E200

Baojun E200

قیمت Baojun E200 هنوز اعلام نشده است اما تخمین زده می شود که قیمتی در حدود 70 هزار یوآن داشته باشد که چنین طراحی نوآورانه ای ارزش پرداخت مبلغ بیشتر را نیز دارد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/21
این خودرو ساز دیگه دست هرچی کپی را از پشت بسته یعنی یکمی استقلال شخصیت داشته باشند بزند را هم از ایران خودرو کپی کردن