موضوعات داغ

احتمال مرگ شوالیه؛ آینده نا مطمئن در انتظار کیا استینگر

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
کیا استینگر که به عنوان یک محصول فوق العاده رقابتی از این شرکت کره ای وارد بازار خودروی جهان شده بود، توانست در نظرسنجی های مختلفی، بالاتر از خودروهای شناخته شده ای در کلاس سدان های سایز متوسط، نظیر هوندا آکورد قرار بگیرد و مورد پسند مجریان برنامه گرند تور قرار گرفت. همه چیز برای کیا خوب پیش بینی می شد، اما بنابر گزارش ها، آینده این خودرو ابهام بر انگیز است و ممکن است به همان سرعتی که شاهد رشد و پیشرفت کیا استینگر بودیم، شاهد افول آن نیز باشیم.
یکی از مهم ترین دلایل افول کیا استینگر در بازار، عرضه آن به صورت دیفرانسیل عقب است و با توجه به آن که کیا در ساخت این نوع از سیستم انتقال قدرت به اندازه دیگر خودروسازان با تجربه دنیا تبحر ندارد، باعث شده تا اعتماد کمتری به آن صورت بگیرد و استینگر نتواند اهداف فروش خود در بازارهای مختلف را تحقق بخشد. پیش از این و در مراسم رونمایی رسمی از کیا استینگر ، مدیران کیا اعلام کرده بودند تنها در صورتی که نسل اول این خودرو به موفقیت قابل توجهی دست یابد، اقدام به عرضه نسل دوم آن می کنند. اکنون این مدیران اعلام می کنند که تصمیم گیری در مورد ارایه نسل دوم کیا استینگر هنوز قطعی نشده است و باید مدت زمان بیشتری را صبر کنیم.
در بازار اروپا، استینگر توانسته نسبتا خوب عمل کند، اما در بازار آمریکا، فروش این مدل چندان مطلوب نبوده و کیا در صدد آن است با بهره گیری از تکنیک های مختلف، حجم فروش خود در آمریکا را افزایش دهد. دیگر بازاری که این شرکت در آن حضور دارد، بازار استرالیاست. استینگر در بازار استرالیا طرفداران زیادی دارد و حمایت های خوبی از این خودرو در این بازار صورت گرفته و حتی شاهد استفاده از آن به عنوان خودروی پلیس نیز بوده ایم، با این وجود سیاست های کیا در این کشور موجب شده تا گزینه های پیش روی مشتریان، محدود باشند.
کیا پیش از این نشان داده که ریسک های مختلف را قبول می کند و از پذیرش شکست، ترسی ندارد. مدل های کوپه و هاچ بک های سه در مدل های رایجی بین تولیدات خودروسازان نیستند و معمولا به صورت دوره ای عرضه می شوند، با این وجود کیا سرمایه گذاری عظیمی بر روی توسعه این مدل ها، نظیر کیا استینگر و کیا سید انجام داده است و امیدوار است که بتواند سلایق مشتریان را عوض کند. مدیران کیا در این باره می گویند: تیم ما از شکست های مدل های قبلی درس های بسیاری گرفته و سعی بر آن داشته تا بهترین عملکرد خود را در کیا استینگر به انجام برساند، با این وجود، بسیاری از خریداران به دنبال لذت بردن از رانندگی نیستند، آن ها تنها به دنبال خرید جعبه های متحرکی هستند که بتواند جابجایشان کند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/21
امیدوارم ادامه بدن، این ماشین فوق العادست