موضوعات داغ

کاهش نرخ ارز و کاهش حباب قیمت خودرو

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
محمد عزیزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: سوء مدیریت بازار داخلی را تهدید کرد که با ورود جدی دولت و بانک مرکزی و مهار نرخ ارز آرامش نسبی به بازار خودرو برگشته و با کاهش نرخ ارز که انتظار این کاهش نیز می‌رفت حباب قیمت خودرو کاهش یافته و شاهد متعادل تر شدن قیمت ها در این بخش هستیم. وی ادامه داد: با کاهش نرخ ارز بازار خرید و فروش خودرو نیز دچار رکود شد و کسانی که دست به احتکار زده بودند و اقتصاد را درگیر مشکلاتی کردند با رسوایی از رفتار خلاف شان خود دست از این کار کشیدند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه صحبت های خود افزود: با کاهش یک شبه کاهش ارز معلوم شد نباید مردم با دشمن همراهی کنند و بر روی ارز سرمایه گذاری صورت دهند و در شرایط نوسان بازار ارز برای مردم تجربه‌ای شد تا با عدم خرید ضروری با کشور در مشکلات اقتصادی همراهی و همکاری کنند. همچنین با کاهش نرخ نه تنها قیمت خودروهای وارداتی کاهش یافت بلکه قیمت خودروهای داخلی نیز کاهش یافتند و تامین قطعات کامیون داران نیز تسهیل شد. وی در ادامه تصریح کرد: قوه قضاییه نیز باید با کسانی که از این وضعیت سوءاستفاده کرده و در شرایط افزایش نرخ ارز قیمت کالاهای تولید داخل را افزایش می‌دادند با قاطعیت برخورد کنند و در آینده نیز مردم شاهد بهبود وضعیت اقتصادی کشور خواهند بود.
وی گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس در نشست های مستمر خود ساماندهی بازار خودرو و بازار ارز را پیگیری خواهد کرد. محمد عزیزی در پایان اضافه کرد: با کاهش نرخ ارز قیمت خودرو و قطعات نیز در داخل کشور به نرخ های ماه های قبل باز خواهد گشت که با همراهی مردم و دولت مسیر خواهد بود.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/24
کدوم ارزونی ؟
پژو 207 اتوماتیک قیمت کارخونه و بازارش 50 میلیون اختلاف داره (به گفته خودتون) .
بعضی ماشینا 100 درصد گرون شدن بعد 1 میلیون ارزون شدن ملت اسمشو میزارن ترکیدن حباب. لنسر از 135 میلیون شده 320 میلیون بعد 2 تومن ارزون شد همه گفتن ااااااه ارزون شد ماشین
1397/7/24
دقیقا کدوم ارزونی؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اخه از این سایت بعیده اینجور پست هایی بنویسن! اخه مگه قیمتی که میزارید رو با قبل از به اصطلاح ارزونی مقایسه نمیکنید؟!!! هایما 20 میلیون گرونتر شده!
1397/7/24
ولی من هنوز تو کف قیمت تیگو هفتم!
274میلیون!!!
1397/7/24
هر وقت خودرو شد قیمت 6 ماه پیش انوقت بگید دولت کار انجام داده
با این شرایط باز هم برای دومین بار این دو گاری ساز بزرگ کشور میخان افزایش قیمت بدن و توقع دارن قیمت ها بیاد پایین وحباب بترکه که خدا بترکونتتون
1397/7/25
حداقل اگه میتسوبیشی لنسر شده ۳۵۰ یه خودرو اصیل و ژاپنی هستش ، ماشینهای چینی که دو الی سه برابر شده واقعا خنده داره .
1397/7/26
سلام؛ يعني واقعاً جناب نماينده متوجه اين مسأله نيستند كه نرخ ارز طي مدت كمتر از ٨ ماه به ٤ برابر رسيده است؟ ايشان كدام كاهش نرخ ارز را مي فرمايند؟ دلار ٤٢٠٠ كه نسبت به قبل از خود حداقل ٥٠٠ تومان افزايش داشته. دلار نيما و سنا و ... كه چند برابر شده. دلار بازار آزاد هم كه البته به گفته آقايون نقشي در اقتصاد نداره الان كمتر ١٤٥٠٠ تومان نيست و البته نقش آن در اقتصاد را مردم بهتر متوجه مي شوند تا مسؤلين! حالا نرخ ارز افزايش داشته است يا كاهش؟
1397/7/27
سمند از 30 تومن شده حدود 60 میلیون قیمت ارز اومده پایین !؟ پراید از 19 میلیون شد 40 میلیون بعد شد 33 میلیون میشه آیا اسمشو گذاشت ارزونی !؟ میشه اسمشو گذاشت تعدیل قیمت !؟ میشه اسمشو گذاشت از بین رفتن حباب !؟
یه حرفایی نزنید مرغ پخته خندش بگیره ! من یکسال پول جمع کرده بودم و کلی برنامه ریزی کرده بودم امسال ماشین بخرم، علی رقم اینکه پولم ارزششو از دست داد به خاطر تنگ دستی خرج شد رفت پی کارش، هیچی به هیچی ! همش هم در نتیجه تصمیمات پروفسورهای مجلس و دولت ! جمع کنید خدا شاهده ! اه !