موضوعات داغ

چگونه انواع سوناتا را از هم تشخیص دهیم؟

عکس مطلب اول
یک راننده معمولی وقتی به خرید هیوندا سوناتا دست دوم فکر می‌کند چهره کلی از این خودرو را در ذهن دارد؛ خودرو سدان با ظاهر کشیده و چراغ‌های باریک پشت آن اولین طرحی است که در ذهن از یک سوناتا نقش می‌بندد. ولی یک فرد ماشین‌باز می‌داند که برای خرید هیوندا دست دوم ما تنها با یک مدل سوناتا روبرو نیستیم. این خودرو کره‌ای آنقدر سابقه طولانی داشته که باعث شده سری‌های مختلف با نام‌های متفاوتی در بازار فروخته شود و خرید هیوندا سوناتا دست دوم بسیار رونق دارد. حالا اگر فردی این شناخت را نداشته باشد چگونه فرق آنها را از هم تشخیص دهد؟ برای جواب به این سوال ادامه این مطلب را بخوانید.

سن و سال
اولین راه تشخیص مدل سوناتا سن و سال آن است. یعنی با کمک سال خودرو می‌توان فهمید چه مدلی مقابلتان قرار دارد.
مدل قبل از ۲۰۰۹سوناتا NF
مدل ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴سوناتا YF
مدل ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷سوناتا Lf


تفاوت ظاهری سری‌های مختلف سوناتا
سوناتا YF پلت‌فرمی شبیه به کیا اپتیما دارد. این مدل جوان پسندانه‌تر از سری قبلی بود اما به دلیل انتقادات به این طراحی در محل تولدش در سری بعدی (LF) شکل کلاسیکی از آن به بازار آمد. با این‌حال شرکت هیوندا که نشان داده اهمیت زیادی به سلیقه مشتری می‌دهد سوناتا ۲۰۱۸ خود را دوباره با ظاهر اسپرت روانه بازار کرده است. این مدل هنوز به ایران نیامده اما قرار است سری هیبریدی آن به اینجا نیز برسد. در حال حاضر برای تشخیص آخرین مدل سوناتا در بازار باید بدانید که مدل LF ابعاد بزرگ‌تر و چراغ‌های متفاوتی دارد. نوار نقره‌ای کروم آن هم از جلو خودرو تا دور شیشه عقب کشیده شده که در سری قبلی وجود نداشت. شما با نگاه به ظاهر خودرو هم می‌توانید مدل آن را تشخصی دهید. نوار نقره‌ای زیر چراغ‌ها در سوناتا سری اول (NF) وجود ندارد. طراحی خودرو در این سری بسیار ساده‌تر از دو مدل بعدی به نظر می‌آید.
در سوناتا YF و LF زیر دستگیره یک چراغ قرار دارد و همچنین چراغ‌های روی آینه بغل نسبت به سری اول باریک‌تر شده است. در این دو سری جلو پنجره کروم سه خط افقی وجود دارد. فرق این دو سری را می‌توان از نمای جانبی تشخیص داد. در مدل LF شاهد خط سقف هستید که به صندوق عقب می‌رسد. این خط در مدل‌های قبل وجود نداشته است. چراغ جلو خودرو هم کشیده‌تر شده و از نمای جانبی تا وسط در کاپوت ادامه پیدا می‌کند. تفاوت بارز مدل YF با LF را می‌توانید از سقف این دو متوجه شوید. مدل جدیدتر یک سقف یک تکه و پانوراما دارد ولی این سان‌روف در سقف YF ساده و کوچک‌تر است. همچنین کابین سوناتا LF از YF قابل تشخیص است چرا که طراحی جدید سری LF اتاق بزرگ‌تری به سرنشینان می‌دهد.

امکانات رفاهی در سوناتا
با خرید هیوندا سوناتا دست دوم سری LF شما صاحب خودرویی با امکانات و آپشن‌های بیشتر می‌شوید. برای مثال در این خودرو سیستمی برای متناسب‌کردن مصرف سوخت وجود دارد تا بتوان نوع رانندگی را بین گزینه‌های «اقتصادی، معمولی و اسپرت» تغییر داد. سردکن صندلی هم آپشن جدیدی است که امروزه در خودروها نصب می‌شود و تنها در صندلی جلو سوناتا جدیدتر به کار رفته است. سوناتا LF هنگام رانندگی در یک صفحه نمایش نقاط کور دید راننده را به نمایش می گذارد. ترمز دستی برقی و صندوق‌عقب برقی هم امکاناتی است که تنها در سری آخر آن وجود دارد.
در انتها باید گفت که خرید هیوندا سوناتا دست دوم در بازار امری بسیار معمول و داغ است و به راحتی می توان نمونه های دست دوم تمیز را در بازار پیدا کرد. این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/22
باسلام
مدل 2009 و 2010 فیس لبفت سری NF هستند
و از سال 2011 مدل YF وارد بازار شد
1397/7/23
واقعا ماشین فوق العاده و جون سختیه، عالیه عالی