موضوعات داغ

قیمت روغن گیربکس در بازار؟ + جدول

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
یکی از روغن‌هایی که در خودرو مصرف می‌شود، روغن دنده یا واسکازین است. واسکازین کلمه روسی روغن دنده (Gear oil) است. این روغن‌ها در گیربکس و دیفرانسیل خودرو مورد استفاده قرار گرفته و با روغن موتور فرق دارند. روغن دنده دارای مواد افزودنی مخصوصی است که از چرخ‌دنده‌ها و متعلقات آن‌ها در برابر فشار وارده محافظت می‌کند. روغن دنده مخصوص دیفرانسیل چون در شرایط سخت‌تری کار می‌کند، اغلب از روغن دنده گیربکس قوی‌تر مي‌باشد. این روغن‌ها نیز مانند روغن موتور بر اساس سطح کیفیت (API) و ویسکوزیته (گرانروی SAE) طبقه‌بندی می‌شوند.
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی عصر خودرو، یکی از موارد مهمی که هر راننده باید به آن توجه کند، بررسی روغن گیربگس است. اگر به دفترچه راهنمای خودرو خود نگاهی بیندازید خواهید دید که اکثر خودرو ساز‌ها برای تعویض این روغن هیچ گونه زمان خاصی را تعیین نکرده‌اند و فقط به بررسی دوره‌ای آن در کیلومترهای بالا اشاره شده است.
در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم بر قیمت تعدادی از روغن گیربکس موجود در بازار
قیمت روغن گیربکس

قیمت روغن گیربکس


نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/27
هر وقت خودروبانک لیست قیمت میزاره ملت گمراه میشن !!! من نمیدونم خودروبانک چه اصراری داره قیمت ها رو بدون درج واحد پولی بزاره !!!؟؟؟ الان باید از کجا بفهمیم این قیمت هایی که نوشتین به ریاله یا به تومن !!!؟؟؟ یعنی انقدر سخته آخرش اضافه کنید، قیمت ها به ریال است یا قیمت ها به تومان می باشد !؟ واقعا انقدر سخته !؟
1397/7/27
دوست عزیز اظهر من اشمسه! شما مگه ایران نیستی؟ او مه مه روغن مثلا هیجده هزارتومانی را لولو برد. از خواب بیدار شو ....