موضوعات داغ

بازتاب لامبورگینی ایرانی در رسانه های بین المللی + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
هفته‌ گذشته در خودروبانک به این موضوع پرداختیم که گروهی از علاقه مندان صنعت خودروسازی در مرکز خرید لاله تبریز دست به معرفی یک ورژن ایرانی "لامبورگینی مورسیه لگو SV" زدند که از نظر دقت ساخت و رعایت مدل سازی حرف و حدیثی برای گفتن باقی نگذاشته‌اند که تمامی آنان با یافتن اطلاعات فنی از نقشه‌های اصلی لامبورگینی طراحی شده و پس مدل سازی دقیق و ساخت بدنه با استفاده از مواد کامپوزیتی، طرح نهایی خود را در مرکز خرید لاله تبریز رونمایی کرده‌اند.
این خودرو در داخل کشور توانست توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کند، اما توجهات تنها داخلی نبوده و طرح بسیار خوب این گروه باعث شده است تا توجه رسانه‌های بین المللی هم به لامبورگینی مورسیه لگو SV ایرانی جلب شود و در روزهای گذشته، شاهد بررسی و انتشار فیلم معرفی این نسخه مهندسی معکوس در رسانه‌های بزرگ خارجی بوده‌ایم که آنان نیز اطلاعات خبر خود را از خبرگزاری‌های روسی دریافت کرده‌اند.
در این گزارش آمده است که آقای مسعود مرادی سرپرستی گروه 15 نفره و پروژه ساخت لامبورگینی ایرانی را برعهده داشته است. او می‌گوید که از 4 سال پیش به همراه تیمش کار بر روی این پروژه را آغاز کرده‌اند و برای طراحی و ساخت بدنه اتومبیل، از داده‌های اصلی شرکت خودروسازی لامبورگینی استفاده کرده‌اند تا یک شبیه سازی دقیق به دست آید، هرچند آقای مرادی اعلام کرده است که او و تیمش هیچ برنامه‌ای برای آزمایش این خودرو ندارند. بویژه اینکه زیرساخت‌های لازم برای آزمایش سرعت اتومبیل وجود ندارد.
در ادامه گفتنی است که بدنه این خودرو از کامپوزیت ساخته شده و همچنین از موتور 3.8 لیتری هیوندای جنسیس برای نیرو بخشیدن به این گاو خشمگین آسیایی بهره گرفته شده است. هرچند پیش از این گفته شد که ابهاماتی در مورد مسائل فنی دیگر نظیر شاسی، سیستم تعلیق، گیربکس و... وجود دارد که امید است تیم سازنده با همکاری رسانه‌ها چنین سوالاتی را نیز پاسخ دهند.

نظرات کاربران

13 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/24
لامبورگینی میتونه به خاطر این تقلید از سازنده ایرانی شکایت کنه ولی چون تو ایران این حرفا مفهومی نداره شاید به نظر خنده دار بیاد ولی هر جای دیگه دنیا بود قطعا شخص کپی کننده محکوم میشد.
1397/7/24
دوست عزیز درسته که میتونه شکایت کنه ولی چون اقدام به تولید و فروش نمیکنه شرکت هم شکایت نمیکنه
1397/7/25
کم چرت بگو مثل چینیا قصد انبوه سازی نبود این یه چالش مهندسیه و قابل تقدیر
1397/7/24
واقعا قابل تحسینه اما جوانان با استعداد ایرانی که می توانند این لامبورگینی را بسازند قطعا می توانند یک طرحی جدید روی یک پلت فرم جدید پیاده سازی کنند به نظرم ساخت یک خودرو که قبلا توسط یک کمپانی ساخته شده شاید جذاب باشد اما به جای وقت گذاشتن روی این خودرو بهتر بود حداقل یک طرح جدید خلق کنند طرحی که کاملا مستقل باشد
1397/7/24
لامبورگینی اصلی رو بزارن کنار این کسی نمیتونه تشخیصش بده!!!
البته اگه توی ماشینو نگاه نکنن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1397/7/24
اين حرف ها نيست
اگه ١٠ متر باهاش ميرفت اونوقت معلوم ميشه چه آشغاليه
ماكت لامبورگيني
1397/7/24
خودروبانک عزیز
این ماشین یک رپلیکا محسوب میشه(قطعا شما به عنوان رسانه باید بدونید رپلیکا چیه؟)
من دوستانی ماشین باز خارج از کشور دارم.وقتی اینو باهاشون مطرح کردم
همشون بلا استثنا گفتن ساخت رپلیکا تو هیج جای دنیا افتخار نداره که اینا دارن ذوق مرگ میشن و اصولا رپلیکاها ماشین های پرطرفداری در کشورهای توسعه یافته نیستند
1397/7/27
تا وقتی آدمای همه چیز دونی مثل شما تو این مملکت وجود داره که زحمت 4 ساله 15 نفر آدمو با چند تا جمله از روی کج فهمی زیر سوال ببرند، هیچ پیشرفتی حاصل نمیشه !
اصلا کلا امثال شما چشم ندارید ببینید و فقط و فقط جنبه منفی قضیه رو نگاه می کنید !!!
1397/7/25
بی انصافی نکنیم خیلی خوشگل و خوش استیلن
1397/7/27
چرت نگو خب ابله خوشگلیشو که از روی ظاهر لامبورگینی اصلی کپی کردند, اصل موتور ماشین هست که اگر دست متخصصان ایرانی ساخته شده مسلمه خیلیل توش دزدی شده و خیلی مزخرفه و زود گیربکس و موتورش میاد پایین
1397/7/29
احسان چقدر تو سبک مغزی
بیشتر به جمله م دقت کن
من با این ماشینها بزرگ شدم یعنی نمیدونم از روی یک مدل لامبورگینی ساخته شده
در ضمن کارشون خیلی قابل تقدیره اب رو بریز همون جا که سوخته
1397/7/27
اینکه تو رسانه های خارجی بازتاب داشته هم یه جورایی جای تحسین داره هم یه جورایی مایوس کننده است با توجه به شرایط خودروسازی ها و خودروهای آشغالی که بیش از 30 ساله داره فقط مونتاژ میشه و با قیمت گزاف تحویل مردم میشه !
اگر تصمیم جدی گرفته نشه و به طراح های مثل این افراد توجه نشه و از خلاقیت هاشون استفاده نشه قطعا با انتشار این تصاویر از خودروسازی های دیگه براشون دعوت نامه فرستاده میشه و قطعا اگر قرار باشه به این افراد هم مثل دیگران که در گذشته بودند بی مهری بشه، در آینده این افراد جذب خودروسازهای دیگر کشور ها خواهند شد و اونوقت باید حاصل دانش این افراد رو با قیمت های بسیار گزاف با برند یک شرکت خودروسازی دیگه خریداری و واردات کنیم !
واقعا جای تاسف داره !!!
1397/7/28
این ماشین هم از لحاظ داخل وخارج خیلی با اصلش فرق میکند مثلا داخل آن ترکیبی از ماشین های ایران خودرو مثل پژو پرشیا پیکان ۲۰۶ و از بیرون کاپوت و در های آن انحنا دارد ولی ایرانی ندارد وآپشنال نیست