موضوعات داغ

انتخاب بین دو شاسی‌بلند لیفان، x60 یا x50؟

عکس مطلب اول
از زمان ورود خودروهای شرکت لیفان به ایران دیگر شاسی‌بلند داشتن آرزوی دوری نیست. حتی امروز که دلار تا 14 هزار تومان هم افزایش داشته باز می‌توان این خودرو را تا 100 میلیون تومان هم پیدا کرد. کیفان x50 و x60 در حال حاضر تنها شاسی‌بلندهای این شرکت خودروسازی چینی در ایران هستند.
X60 خودرویی با سپر بزرگ است که ارتفاع بیشتری در مقایسه با x50 دارد. راهنمای خودرو به سبک طراحی‌های مدرن روی آینه‌های جانبی خودرو قرار گرفته است. حجم موتور این خودرو شباهتی به شاسی‌بلندهای قدیمی ندارد. خرید لیفان x60 به راننده خود موتوری با قدرت و سرعت متوسط می‌دهد اما همه چیز در برابر قیمت آن منطقی به نظر می‌آید. اگر سایت دیوار را بگردید گران‌ترین قیمت برای این خودرو 100 میلیون تومان است اما می‌توانید با دست و پا کردن 70 میلیون تومان هم سوار یک لیفان x60 شوید. با خرید لیفان از مدل 60 با 131 اسب بخار در شش هزار دور در دقیقه ‌می‎توانید سرعت 100 کیلومتر را در 13 تجربه کنید. این خودرو با باک 55 لیتری در هر 100 کیلومتر به 8.2 لیتر بنزین نیاز دارد.
طراحی لیفان 60 و سپر بزرگ جلوی آن ما را به یاد سانتافه می‌اندازد. حتی اتاق آن نیز شباهت زیادی به سلیقه رایج در خودروهای تویوتا دارد. قیمت پایین این خودرو از پختگی طراحی آن کم نکرده است. لیفان دارای سان‌روف، ریل سقفی، کنسول جلو و عقب است. اگر مشتاق خرید لیفان از گروه x60 شده‌اید می‌توانید به مدل اتوماتیک آن هم فکر کنید که در بازار 110 میلیون تومان معامله می‌شود. اگر مسئله قیمت را کنار بگذاریم، این خودرو معایبی هم دارد که ممکن است عده‌ای را از خرید آن پشیمان کند. برای مثال قدرت پایین موتور، مورد انتقاد برخی از راننده‌ها بوده ‌است.
بازار این خودروسازی در ایران بخشی از شهرتش را از مدل x50 گرفته است. این خودرو ارزان‌تر از مدل x60 است و طراحی جدیدتری هم دارد. حجم موتور آن کمتر و در نتیجه شتاب و قدرت آن هم کاهش یافته است. تفاوت‌ها در ابعاد دو خودرو، از x50 خودرو کوچک‌تری ساخته است. ارتفاع این شاسی‌بلند از خودرویی که در بالا درباره آن توضیح داده شد حدود 20 سانتی‌متر کوتاه‌تر است. البته این کراس‌آور کوچک شهری ضعف بزرگی در خودرو قدیمی‌تر را جبران کرده و استاندارد آلایندگی در این خودرو از یورو سه به یورو 5 ارتقا یافته است. با این حال سیستم صوتی x50 ضعیف‌تر از x60 است.
یکی از ویژگی‌های برتر x50 این است که در هر 100 کیلومتر تنها 6.5 لیتر می‌سوزاند و این عدد برای خودرو شاسی بلندی مانند آن بسیار به صرفه است.
پیش از خرید لیفان باید با معایب این خودرو چینی هم آشنا شوید. برای مثال برخی از منتقدان اعتقاد دارند که x50 را نباید در دسته‌بندی کراس‌آور کوچک شهری قرار داد؛ چراکه ابعاد آن از خودروهایی با همین مدل بدنه مثال رنو ساندرو استپ وی، برلیانس h320 و یا دانگ فنگ اچ سی کراس کوچک‌تر است. استهلاک بالا و سیستم تعلیق نسبتا ضعیف بخش دیگری از شکایت صاحبان این خودرو بوده است.
X50 خصوصیاتی مشابه خودروهای هم‌قیمت خود دارد. برای مثال در اتاق از پلاستیک بسیار خشک استفاده شده و همچنین فقط از دو کیسه هوا برخوردار وده و در این خصوصیات مشابه x60 است. البته در اتاق هر دو از تویوتا الگوبرداری شده و این چهره دلنشینی به خودرو داده است. در مورد خرید لیفان باید بدانید که اگرچه هر دو مدل شاسی‌بلند هستند اما شما را در جاده‌های ناهموار یا خاکی ناامید می‌کند. بنابراین نباید برای آفرود روی لیفان حساب خاصی باز کنید. این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/25
سلام شما خودتون توضيح دادين x50كراس اور و كوچكتر از ساندرو و.. ميباشد نميدونم چطور اسم شاسي بلند رو هم به اين خودرو گذاشتين ؟؟؟؟
1397/7/27
ایکس 60، یک ماشین کاملا مزخرف و پر استحلاک و خرج درست کن اما در عین حال بسیار ایمن . تمام تصادف هایی که تا امروز از این ماشین دیدم سرنشینان با جراحات سطحی بوده ولی در عین حال این ماشین موتور بسیار مزخرف و پر سر و صدا و پر خرجی داره ! (تجربه شخصی) . البته میگن مدلی که قراره امسال عرضه بشه هم موتور جدید روش نصبه هم گیربکس کارآمدتر . حالا باید ببینیم توی نمایشگاه خودرو امسال عرضه میشه یا نه !
در ضمن ممکنه نگارنده محترم توضیح بده چرا خودرو ایکس50 رو شاسی بلند معرفی کرده !؟ فکر می کنم حتی ایکس 60 رو هم نمیشه شاسی بلند واقعی حساب کرد دیگه ایکس 50 که بماند ! تازه، مگه خودروشاسی بلند در واقع همون کلاس suv نمیشه !؟ پس آیا میشه ایکس60 یا ایکس50 رو توی کلاس suv قرار داد !؟
البته شاید هم من اشتباه می کنم ! مرجع اطلاع داشتن از اطلاعات خودروها سایت خودروبانک هست پس لطفا نگارنده خبر در اینباره یک توضیحی ارائه کنند و ما رو از گمراهی خارج کنند . ممنون
1401/3/26
بله عزیزم خودروهای suv ۳ دسته هستن
Big medium و mini
SUV های مینی میشن x50 x22 و بهتره بگم کراس اور های شهری