موضوعات داغ

آشنایی با برادرزاده آلمانی لامبورگینی؛ آئودی R8 کامپتیشن 2019

عکس مطلب اول
آئودی یک مدل هیجان انگیز جدید از R8 را معرفی کرده است. این خودرو که R8 V10 پلاس کامپتیشن پکیج نام دارد در ماه نوامبر در دسترس خواهد بود اما ممکن است سریعتر از زمانی که صرف گفتن اسم طولانی آن می کنید تمام مدل های آن به فروش برسند! زیرا آئودی فقط 10 دستگاه از این ابر خودرو را روانه بازار امریکا می کند. آیرودینامیک این مدل R8 مورد اصلاحات قرار گرفته و یک خودروی مخصوص پیست است. کل این 10 دستگاه آئودی R8 در تمام موارد حتی رنگ خاکستری بدنه یکسان هستند.
همانطور که از نامش پیداست، این ابر خودروی بسیار تولید محدود با تمرکز بر ارتقای عملکرد عالی R8 V10 پلاس ساخته شده است. این هدف با افزایش قدرت موتور حاصل نشده است بلکه با کاهش وزن به دست آمده است. آئودی به طور دقیق نگفته است که در مجموع چه مقدار از وزن خودرو کاسته شده است ولی چند مورد به عنوان مثال بیان شده است. رینگ های این خودرو که مخصوص پکیج کامپتیشن هستند 12 کیلوگرم وزن خودرو را کاهش داده اند و صفحات تیتانیومی جدید پشت لنت های ترمز باعث شده اند وزن خودرو 1 کیلوگرم دیگر کاهش یابد. این صفحات مانند عایق حرارتی عمل می کنند و از انتقال حرارت لنت ها و دیسک های ترمز به کالیپرها و سیال ترمز جلوگیری می کنند. به نظر می رسد مهندسان آئودی مشتاق بودند تا وزن هر قسمت از خودرو که امکانپذیر باشد را کاهش دهند.
از طرف دیگر این پکیج با مقدار زیادی نیروی دانفورس اضافی مجددا به وزن خودرو اضافه می کند. این خودرو مجهز به کیت کامل آیرودینامیک از جنس فیبرکربن است که شامل بال عقب ثابت، اسپویلر جلو، رکاب های جانبی، پره های هدایت کننده جریان هوا روی سپر جلو و از همه مهم تر دیفیوزر عقب است. نتیجه این تغییرات این است که نیروی دانفورس (نیروی عمودی رو به پایین) این خودرو نسبت به آئودی R8 V10 پلاس در سرعت 150 کیلومتر در ساعت با دو برابر افزایش به 52 کیلوگرم می رسد. هنگام حرکت با سرعت 315 کیلومتر در ساعت که حداکثر سرعت این خودرو است، این کیت آیرودینامیکی نیروی دانفورس R8 را با 100 کیلوگرم افزایش به 250 کیلوگرم می رساند. ضمنا این کیت ضریب آیرودینامیک را از 0.36 به 0.42 افزایش می دهد.
البته این پکیج فقط محدود به ارتقای عملکرد و آیرودینامیک نیست. از تزئینات سیاه رنگ در اجزای مختلف بدنه استفاده شده است و پکیج چرم کامل داخل کابین نصب شده است. داخل کابین صندلی های مسابقه ای جدید با تودوزی به رنگ قرمز متضاد، غربیلک فرمان با پوشش چرم آلکانترا و یک حلقه قرمز برای مشخص کردن حالت صاف بودن فرمان، پدل شیفترهای تعویض دنده از جنس فیبرکربن و یک سیستم صوتی با 13 بلندگو با صدای مهیب وجود دارد. با توجه به تعداد زیاد بلندگوهای نصب شده در فضای کوچک کابین این خودرو، شاید مهندسان آئودی اصلا علاقه ای به کاهش وزن در قسمت کابین نداشتند!
این لوازم اضافه قیمت آئودی R8 V10 پلاس را به طور قابل توجهی افزایش داده اند و قیمت پیشنهادی برای این خودرو با پکیج کامپتیشن 237.350 دلار است که بیانگر 43 هزار دلار افزایش قیمت است. اما با توجه به اینکه فقط 10 دستگاه از این خودرو وارد بازار امریکا می شود تقریبا با قاطعیت می توان گفت که قیمت فروش واقعی آنها بسیار فراتر از این رقم خواهد بود.

آئودی R8 V10 پلاس کامپتیشن پکیج

آئودی R8 V10 پلاس کامپتیشن پکیج


آئودی R8 V10 پلاس کامپتیشن پکیج

آئودی R8 V10 پلاس کامپتیشن پکیج

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد