موضوعات داغ

باربرهای برقی؛ راهکار پاک فورد برای کاهش آلودگی کلان شهرها

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
فورد با شراکت شرکت پست آلمان تولید مدل الکتریکی ترانزیت را در اروپا شروع کرد. تولید این ون های برقی در کشور ترکیه و روی شاسی مدل استاندارد ترانزیت انجام می شود. بخش موتوری این خودروها نیز در مرکز اروپایی فورد در کلن آلمان ساخته می شود. این خودروها به رنگ زرد مخصوص خودروهای ناوگان DHL رنگ آمیزی شده اند و سازنده برای تولید این مدلها 180 نفر پرسنل جدید را بکار گرفته تا بتواند سالانه 3500 دستگاه ون برقی تولید کنند.
مدل برقی فورد ترانزیت با نام Street Scooter شناخته می شود و در سایزها و کاربری های مختلفی به تولید خواهد رسید. فضای حمل بار این خودروها حدود 20 هزار لیتر و وزن قابل حمل آنها 1275 کیلوگرم است. در داخل فضای بار این ون ها می توان بیش از 200 بسته پستی را قرار داد.

الکتروموتور استاندارد این خودرو توانایی تولید 120 اسب بخار قدرت و 276 نیوتون متر گشتاور را دارد. باتری مورد استفاده نیز دارای 76 کیلووات ساعت ظرفیت است و می توان با هر بار شاٰرژ آن 200 کیلومتر مسافت را طی کرد.
به گفته سازنده، هر یک از این ون ها می توانند 1900 لیتر گازوییل را در سال صرفه جویی کنند و استفاده از هر یک از این خودروها می تواند از انتشار 5 تن گاز CO2 در سال جلوگیری کند.
پست آلمان DHL از این ون های جدید در داخل آلمان و برای تحویل بسته ها در مناطق شهری استفاده خواهد کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد