موضوعات داغ

سلبریتی کره ای؛ نگاهی بر مشخصات و ویژگی های کیا اپتیما 2019

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
اگر در زمان حال از بسیاری از مردم بخواهید تا برند کیا را به یاد بیاورند، اکثر آن ها از کیا استینگر یاد می کنند که به ستاره این روزهای شرکت کره ای تبدیل شده است، اما این شرکت ستاره بزرگتری نیز دارد که سالهاست یکی از بهترین سدان های سایز متوسط بازار به شمار می رود. نسل سوم سدان کیا اپتیما ، در سال 2011 میلادی توسط پیتر شرایر، طراح معروف این شرکت توسعه یافت و وارد رقابت با سدان های ژاپنی و اروپایی در این سگمنت شد. این خودرو در سال 2016 مورد بازنگری قرار گرفت و تغییراتی در شاسی و موتور آن اعمال شد، تا حدی که با نمونه قبلی تفاوت های محسوسی پیدا کرد. حال و برای سال 2019، کیا اپتیما با بروزرسانی های بیشتری عرضه خواهد شد.

کیا اپتیما 2019

کیا اپتیما 2019

این نسل از کیا اپتیما قرار است بعد از پایان دوره مدل 2019، بازنشسته شود و به همین جهت سعی بر آن بوده تا بهترین عملکرد ممکن در این خودرو ارایه شود. در گام اول نمای جلو و عقب خودرو به طور کامل طراحی شده و چراغ های LED در جلو و عقب آن جایگزین چراغ های قبلی شده اند. رینگ های خودرو نیز از نوع آلیاژی هجده اینچی و به رنگ مشکی هستند. صندلی های خودرو نیز اسپرت شده اند و تم سه رنگ قرمز و سیاه و سفید دارند. این تغییرات به اپتیما کمک می کنند تا ظاهری امروزی داشته باشد. اپتیما یکی از پرفروش ترین مدل ها در سبد محصولات این شرکت کره ای است و در سال جاری، هشتاد هزار دستگاه فروش را به ثبت رسانده است.

کیا اپتیما 2019

کیا اپتیما 2019

یکی از بزرگترین تغییرات، در زیر کاپوت این خودرو قرار دارد، جایی که موتور دو لیتری خطی هیوندای قرار دارد که مجهز به توربوشارژر بوده و قادر به تولید 245 اسب بخار قدرت و 352 نیوتون متر گشتاور خواهد بود. اپتیما هم چنان دیفرانسیل جلو است و گیربکس شش سرعته اتوماتیک وظیفه ارسال قدرت و گشتاور را به محور جلو دارد. عواملی مانند لگ های توربو و واکنش سریع پدال گاز که در محصولات هیوندای رایج است، در کیا اپتیما 2019 نیز دیده می شود، اما نه به شدتی که پیش از این وجود داشت. سیستم توربوی موتور می تواند در حالت کم مصرف کار کند و سیستم خنک کاری موتور به خوبی وظیفه اش را انجام می دهد، اما بنابر تجربه خبرنگار موتور ترند، اگزوز خودرو بیش از حد خشن و اسپرت است.

کیا اپتیما 2019

کیا اپتیما 2019

با وجود آن که نسل فعلی برادر کیا اپتیما، یعنی هیوندای سوناتا با گیربکس اتوماتیک هشت سرعته عرضه می شود و ممکن است جعبه دنده اپتیما در مقابل آن قدیمی به نظر برسد، که اینطور نیز هست، اما گیربکس عملکرد هوشمند و بدون وقفه ای دارد و چه در ترافیک یک خیابان شلوغ یا یک سطح شیب دار در جاده، به راحتی عمل تعویض دنده ها را انجام می دهد. حالت اسپرتی که دور موتور های بالایی را به راننده ارایه می دهد، همچنان قابل انتخاب است.

کیا اپتیما 2019

کیا اپتیما 2019

در زمانی در حدود 6.7 ثانیه، می توان با کیا اپتیما 2019 به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یافت که حدود 0.6 ثانیه از مدل 2016 سریع تر است. این رقم موقعی جالب قلمداد می شود که بدانید هیوندای سوناتا 2018 با موتور دو لیتری توربو مشابه و گیربکس هشت سرعته، شتاب صفر تا صدی برابر با 7.1 ثانیه دارد. اما در مقایسه با سایر مدل های توربو، نظیر مزدا شش، که با موتور 2.5 لیتری توربو شتابی برابر 6.4 ثانیه دارد، کیا اپتیما عملکرد ضعیف تری به نمایش می گذارد. دیگر رقیب کیا اپتیما، یعنی هوندا آکورد، با کمک موتور دو لیتری توربو و گیربکس مدرن ده سرعته، عملکرد بهتری داشته و شتاب صفر تا صد 5.7 ثانیه ای را به نمایش می گذارد.

کیا اپتیما 2019

کیا اپتیما 2019

کیا اپتیما 2019، با ارایه ویژگی های استانداردی همچون سیستم سرگرمی به همراه CarPlay و Android Auto، سیستم هشدار برخورد از جلوبه همراه ترمز اتوماتیک، سیستم هشدار خروج از خطوط، با قیمت پایه 32,820 دلار ، که اندکی کمتر از تویوتا کمری و هوندا آکورد می باشد، در بازار ایالات متحده عرضه می شود و مشتری می تواند دو نوع گارانتی 10 ساله یا صد هزار کیلومتر و 5 ساله یا 60 هزار کیلومتر را برای خودروی خود انتخاب کند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/12
من عاشق این ماشینم. فوق العادست