موضوعات داغ

وقتی فولکس واگن دست به دامن کره ای ها می شوند؛ آینده مشارکتی صنعت خودرو

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
گروه فولکس واگن به زودی با همکاری یک شرکت کره ای، یک ابرکارخانه برای تولید باتری در اروپا احداث خواهد کرد. طبق این خبر که در رسانه های آلمانی منتشر شده، فولکس واگن با شرکت کره ای SK Innovation همکاری خواهد کرد و ارزش این همکاری میلیاردها دلار خواهد بود. البته تمامی این پروژه در مرحله مذاکره قرار دارد و هنوز تصمیم نهایی اتخاذ و اعلام نشده.
اگر این پروژه موفقیت آمیز باشد و فولکس واگن بتواند باتری های خود را تولید کند به این ترتیب دیگر نیاز نیست تا ملاحظه‌ی تامین کنندگان باتری را کند و می تواند روند و تولید و تیراژ تولید خودروهای تمام برقی خود را با سرعت بیشتری پیش ببرد. این خودروساز برنامه دارد تا سال 2025 سه میلیون خودروی برقی را در هر سال به فروش برساند.
در حال حاضر باتری های محصولات فولکس توسط شرکت های LG Chem و سامسونگ تامین می شوند و به این ترتیب SK Innovation سومین شرکت کره ای خواهد بود که در تامین باتری با فولکس واگن همکاری می کند.
فولکس واگن از مدت ها قبل به فکر تولید باتری به صورت مستقل بود و چندی پیش نیز مدیر اجرایی این شرکت گفته بود که فولکس واگن نباید در دراز مدت خود را به تولید کنندگان آسیایی باتری وابسته کند.
اگر فولکس واگن راسا اقدام به تولید باتری کند خواهد توانست که با سرعت به فناوری تولید باتری های سلول خشک نیز دست پیدا کند تا آنها را جایگزین باتری های لیتیوم-یون فعلی کند. به گفته ی مدیر اجرایی فولکس واگن، هربرت دیس، پیشرفت های حاصل شده در تولید جداکننده های سرامیکی می تواند تولید انبوه باتری های خشک را امکان پذیر کند و برای تولید این باتری ها خاک آلمان یکی از بهترین مکان ها است.
اولین محصول برقی فولکس واگن مدل I.D هاچ بک خواهد بود و با چندین نوع باتری و با بردهای 330 تا 600 کیلومتر به بازار عرضه خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد