موضوعات داغ

بازار خودرو دیگر کشش افزایش قیمت ندارد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
سعید موتمنی رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو درباره موضوع کاهش پلکانی قیمت خودرو در بازار اظهار داشت: در حال حاضر قیمت خودروهای داخلی واقعی نیست و در سه ماهه گذشته قیمت برخی خودروها 50 درصد رشد داشته که باعث شده قیمت خودرو در بازار 50 تا 60 گرانتر از کارخانه به فروش رسد. همچنین هر خودروی قیمت مشخصی دارد و باید دید چرا خودرویی مانند 206 تیپ 2 از 38 میلیون به 60 میلیون رسیده و یا چرا خودروی 60 میلیون تومانی نزدیک به 100 میلیون در بازار خرید و فرش می‌شود.
کاهش قیمت ها
به گفته سعید موتمنی قیمت خودروها دیر یا زود کاهش می‌یابد و بازار دیگر کشش افزایش قیمت خودرو را ندارد. وی درباره علل افزایش قیمت خودرو گفت: اصلی ترین دلیل افزایش نرخ ارز است. در زمان افزایش قیمت ارز عده ای برای سودجویی بیشتر و عقب نماندن از قافله پول خود را تبدیل به کالا می‌کنند و این کلا ممکن از ماشین باشد یا طلا. حال در صورتی که نرخ ارز نوسان نداشته باشد قیمت ها نیز کاهش می‌یابد.

دنا پلاس

دنا پلاس


مردم در انتظار ثبات قیمت
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصرخودرو، سعید موتمنی درباره وضعیت بازار خودرو بیان داشت: درشرایط موجود خودروهای داخلی و خارجی خرید و فروش چندانی ندارند. حدود 2 ماه پیش با افزایش قیمت ارز، تعداد زیادی خرید کرده و اکنون منتظر ثبات قیمت ها هستند. وی ادامه داد: دو هفته پیش نیز که قیمت دلار به 12 هزار تومان رسید فروشنده های زیادی در بازار وجود داشت ولی به دلیل اینکه خودروها را با قیمت بالا خریداری کرده اند و منتظر افزایش دوباره قیمت ها هستند اکنون کسی فروشنده نیست.
رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو در ادامه افزود: به اندازه کافی قیمت ها افزایش داشته است و باید با تامین بازار دلالی از بین برود. در صورتی که بازار تامین نشود دلال ها می‌تواند به راحتی کار کنند و باعث شکل گیری بازار سیاه می‌شود و مردم که متوجه کمبود عرضه می‌شوند بجای یکی، دوتا خریداری می‌کنند و همین موضوع باعث افزایش قیمت ها می‌شود، پس برای تنظیم و کنترل بازار خودروسازان باید نیاز بازار را تامین کنند تا بازار شاهد این اختلاف قیمت نباشد و کسی نتواند از این فرصت سوءاستفاده کند.
وی در پایان با اشاره به تاثیر سوداگران و محتکران بر بازار تصریح کرد: افراد سودجو وقتی متوجه می‌شوند که قرار است کالایی افزایش قیمت داشته باشد و یا عرضه آن مدیریت شود، شروع به خرید کالا کرده و فروش را محدود می‌کنند و هنگامی که به قیمت دلخواه رسیدند با مدیریت بازار قیمت ها را افزایش می‌دهند.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/13
اینا چجوری فکر میکنن؟
میگه مردم بازار سیاه میبینن به جای یکی دوتا میخرن!!!
مگه پوشک بچه یا رب گوجه فرنگیه؟!
اونی که دوتا دوتا میگیره دلاله نه مصرف کننده بدبخت و بی پول!!!
انقدر درکش سخته؟
1397/8/13
واقا این چه وضعیه درست کردن ؟ چرا اوضاع رو کنترل نمی کنند؟ قیمت های واقا از توان خیلی ها خارج شده !! بازم افزایش مگه میشه آخه ؟ اصلا شدنی نیست، کارخونه چرا ماشین نمیفروشه ؟ چرا اختلاف قیمت بازار و کارخونه اینجوری شده ؟ هیچ امیدی به آینده خودم ندارم
1397/8/13
مردم منتظر ثبات قیمت هستن؟؟؟کدوم مردم؟؟من از مردم هستم اما منتظر ثبات قیمت نیستم چون قیمتای قبل که هیچ بشه یک سوم قبل هم همچین اشغالای نمیییییییخرممممم.الانم ماشین ندارم و با تاکسی همه جا میرم.ارزش جون خودمو خانوادم بیشتره تا اینکه سوار این ارابه ها بشیم.بحث اینجا فقط پول نیست بحث امنیت هم هست.و اینایی هم خریدن باید خیلی مواظب باشن که ماشینشون خراب نشه چون قیمت قطعاتو همه خبر دارن و اینکه گیر هم نمیاد نوبری هست.به امید اینکه تحریما کمر دوتا لگن سازی رو خورد کنن و سبب خیری بشن انشالله
1397/8/13
هنوز جا داره. بکشیییییییییید. بازم کش میاد. خخخخح
1397/8/13
قابل ذکره به این دوست اتحادیه ای مون بگم که .تجربه که چه عرض کنم .کلا این ثابت شدس تو مملکت ما هر چیزی که رفت بالا قیمتش دیگه پایین نمیاد این بنده خدا فکر کرده هنوز بزرگواری هست که 15 سال قیمت یه خودکار رو ثابت نگه داره .نه داداش نیست اون بنده خدا