موضوعات داغ

وانتی رویایی برای جاده های خراب ایران؛ هنسی ولوسی راپتور جدید

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
افرادی که فورد F-150 راپتور دارند سرانجام می توانند موتور V8 را که مدت ها منتشر آن بودند را برای خودروی خود سفارش دهند. این موتور توسط کمپانی مشهور تگزاسی یعنی هنسی تقویت شده و در پکیجی با نام ولوسی راپتور 2019 در نمایشگاه SEMA رونمایی شد. در مدل جدید ولوسی راپتور، موتور V6 اکوبوست کنار گذاشته شده است و به جای آن از یک موتور ۵ لیتری هشت سیلندر به قدرت 758 اسب بخار استفاده شده.
هنسی در این مدل جدید از یک سوپرشارژر بزرگ با حجم 2.9 لیتر استفاده کرده که میزان بوست تولیدی آن ۷ psi بوده و همین تغییر باعث شده که قدرت موتور به نزدیک 760 اسب بخار در دور موتور 7000 دور برسد.

هنسی ولوسی راپتور

هنسی ولوسی راپتور

نصب این موتور V8 روی فورد F-150 به همراه یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک است و بخش های دیگری که تغییر می کنند شامل سیم کشی فورد، انژکتورها، ECU، ورودی هوای اسپرت و چند بخش دیگر هستند. یکی از مهم ترین چیزهایی هم که مشتریان هنسی دوست دارند نشان ولوسی راپتور V8 روی بدنه‌ی خودرویشان است.
شتاب صفر تا صد کیلومتر این پیکاپ 4.1 ثانیه است و مسافت 400 متر را در 12.2 ثانیه با حداکثر سرعت 185 کیلومتر بر ساعت طی می کند. کیت اگزوز کت بک نیز روی این مدل نصب شده که صدای بسیار بلندی دارد و می تواند همسایگان را آزرده کند.
هنسی بخش های ظاهری همانند سپر و چراغ های LED را تغییر داده و از کیت سیستم تعلیق Stage 2 مخصوص آفرود نیز استفاده کرده استو تکمیل کننده ی ظاهر نیز رینگ های بزرگ 20 اینچی آلیاژی هستند که روی آنها لاستیک های BF گودریچ با قطر 37 اینچی قرار گرفته اند. لازم به ذکر است که این سیستم تعلیق جدید ارتفاع فورد F-150 را 6 اینچی بالاتر برده است.

هنسی ولوسی راپتور

هنسی ولوسی راپتور

در داخل کابین نیز نشان ولوسی راپتور روی پشت سری ها مشاهده می شود و یک پلاک سریال نامبر درون خودرو نصب شده است. مشابه این پلاک روی موتور هم نصب شده.
قیمت فورد ولوسی راپتور هشت سیلندر هنسی 147 هزار دلار است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/17
وانت رویایی برای بازار ایران؟!!
آمریکایی؟!!
v8?!!
147هزار دلار؟!!
برو خودتو مسخره کن!!!