موضوعات داغ

ورشکستگی قطعه سازان و خطر توقف تولید خودرو

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
داوود میرخانی رشتی اظهار داشت: بزرگترین مشکل خودروسازان تولید با زیان زیاد است. در چند سال اخیر قیمت های غیرواقعی و دستوری شورای رقابت به صنعت خودروسازی کشور باعث زیان 5 هزار میلیارد تومانی برای دو خودروساز بزرگ کشور شده است و وزیر جدید صنعت و معدن باید با برنامه ریزی دقیق جلوی این زیان را بگیرد. این قیمت گذاری دستوری باید متوقف شده و خودروسازان باید بتوانند در حاشیه بازار اقدام به فروش خودرو کنند و اگر قیمت بالاتر از قیمت واقعی بود مابه التفاوت آن به خزانه دولت واریز شود. همچنین سازمان حمایت نیز در دوماه اخیر مسئول بررسی قیمت انواع خودروها بوده است که این بررسی تمام شده و برای ابلاغ به ستاد تنظیم بازار ارسال شده است.
وی ادامه داد: البته امضا و ابلاغ این دستور حق وزیر سابق صنعت و معدن بود زیرا خود او شروع کننده این طرح بود و در پیشرفت آن نقش اساسی ایفا کرد اما عمر وزارت او به پایان رسید. حال وزیر جدید صنعت و معدن در یک ماه گذشته درگیر رای اعتماد مجلس و بعد از آن بررسی مسائل پیچیده و مشکلات زیاد وزارت صنعت و معدن بوده و به دلیل مشغله کاری هنوز فرصت بلاغ مصوبه ستاد تنظیم بازار به دست نیامده است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصرخودرو، میرخانی رشتی در واکنش به سخنان وزیر جدید صنعت و معدن در مورد تثبیت قیمت ها بیان داشت: اگر تثبیت قیمت ها اتفاق بیفتد و شرکت ها همچنان ضرر بدهند مشکلات از این هم بدتر خواهد شد و قطعه سازان قادر به تولید قطعه نخواهند بود و تولید خودرو متوقف خواهد شد. حال وزیر جدید صنعت و معدن با توجه به تجربه دوسال گذشته در وزارت صنعت و معدن و اطلاع از افزایش 100 درصدی مواد اولیه داخلی و خارجی، با تثبیت قیمت ها قطعه سازان دیگر نمی‌توانند قطعه تولید کنند. همچنین باید جلوی این وضعیت گرفته شود و در صورت تداوم قطعه سازان و خودروسازان با این وضع سرکوب قیمت ها و قیمت های دستوری ورشکست خواهند شد.
رضا رحمانی زیر جدید صنعت، معدن تجارت چندی پیش با کسب 203 رای موافق از مجموع 265 رای به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت انتخاب شد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/16
من به ناچار یکی از همین آشغالها رو ثبت نام کردم
حتی اگه پولم به فنا بره امیدوارم کامل ورشکست و نابود بشن که این خودرو سازی فقط مایه آبروریزیه. بعد از 40 سال ادعا شدیم این...
ولی بهتره همه بریم انصراف بدیم و پولامونو بکشیم بیرون از جیب این مفت خورها که دیگه هوس زیاده خواهی نکنن
1397/8/17
به درک که ورشکسته شدید، جز آزار ملت چه کارکردید