موضوعات داغ

قیمت پیکاپ ایران خودرو دیزل در بازار آزاد؛ افول زودهنگام پیکاپ پرقدرت

عکس مطلب اول
اگرچه این روزها بازار خودرویی کشور در خوابی طولانی به سر می برد و اوضاع خرید و فروش برای اکثر مدل ها تعریفی ندارد، اما به نظر می رسد در این میان اوضاع بازار دست دوم بعضی خودروها بدتر از دیگران است.
پیکاپ ایران خودرو دیزل که در مدت محدودی توسط ایران خودرو به بازار عرضه شد، با وجود شایستگی هایی که داشت اما هیچگاه نتوانست جایگاه خود را در بازار بدست آورد. پیکاپی که موتورهای مختلف بنزینی و دیزلی برای آن در نظر گرفته شده بود و با پیشرانه هایی همچون 2.8 لیتری توربو دیزل با توان 360 نیوتن متر، و یا 2.4 لیتری بنزینی میتسوبیشی و یا 2 لیتری توربو 200 اسب بخاری عرضه شد اما هیچ کدام نتوانست موفقیتی در فروش کسب کند و بازار آفرود سوار بیشتر به دنبال نمونه های دست دوم پیکاپ تویوتا هایلوکس تمایل دارند.

پیکاپ ایران خودرو دیزل

پیکاپ ایران خودرو دیزل

اما در بازار آزاد قیمت نمونه های دیزلی با دنده دستی در مدل 97 حدود 210 میلیون تومان است اما می تواند در بازار نمونه های کارکرده مدل های 93 و 94 را نیز با کارکرد کم نیز پیدا کرد که قیمت هایی در حدود 180 الی 190 میلیون تومان دارند، قیمتی که به نظر می رسد برای این خودرو کمی بالا است.
همانطورکه در بررسی و مقایسه پیکاپ تویوتا هایلوکس و پیکاپ ایران خودرو دیزل گفته بودیم، توانایی های آفرود فوتون تانلند اصلاً در حد و اندازه های این پیکاپ خوب تویوتا نیست اما بازار تشنه این مدل خودروها و قیمت بسیار کمتر این پیکاپ، فضای خوبی برای فروش مناسب پیکاپ ایران خودرو بود که این شرکت اصلاً از این فرصت به خوبی استفاده نکرد و حال شرکت های دیگری همچون آمیکو با مدل آسنا وارد فروش پیکاپ های تخصصی آفرود شده اند و با تبلیغات و همکاری های گسترده سعی در ورود قدرتمندتر و بهتر در بازار دارند و سعی دارند تا اشتباه ایران خودرو را در این بازار تخصصی تکرار نکنند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/21
آخه این کثافت چیه سرهم کردن، انقدر ماشین آشغال تولید کردن و ماشین چینی وارد کردن ، چشم مون عادت کرده به این زباله ها، یه نگاه به هایلوکس تویوتا بکنید یه پیکاپ متوسط در بازار جهانیه، دود اگزوزش می ارزه به این فرغون
1398/2/7
چیزی که برای من جالبه تفاوت نگاه ایرانی‌ها به این ماشین با نگاه مردم کشورهایی مثل استرالیا، نیوزلند و آفریقای جنوبی است. شما کافیه تنها مقداری در دنیای انگلیسی‌زبان در مورد این ماشین تحقیق کنید تا بفهمید که این ماشین، بر خلاف نظر ایرانی‌ها، از نظر فنی فاصله چندانی با ساخته‌های تویوتا و دیگر تولیدکنندگان جریان اصلی نداره، و قیمت کمتر این ماشین رو به یک جایگزین کاملا مقرون به صرفه تبدیل می‌کنه. نظر اکثر کسانی که در استرالیا یا آفریقای جنوبی این ماشین رو خریدن و روندن مثبته، می‌خواد اون شخص مصرف‌کننده معمولی باشه یا نویسنده مجلات و وبسایت‌های تخصصی خودرو.

اما برخورد ما ایرانی‌ها با این ماشین صرفا تحت تاثیر «فرقه هایلوکس» قرار داره. یعنی دقیقا همون کاری که ۵۰ سال پیش ما ایرانی‌ها در اولین برخوردمون با تولیدات ژاپنی کردیم و متفق‌القول بودیم که ماشین فقط نعش‌کش آمریکایی! ۳۰ سال پیش هم به تولیدات کره‌ای پوزخند زدیم تا این‌که یهو به خودمون اومدیم و دیدیم کره‌ای‌ها از رومون رد شدن. همین اتفاق هم در سه چهار سال آینده با ماشین‌های چینی خواهد افتاد.

شما فقط نظر آقا مهدی رو بخونید تا متوجه بشید که این فرقه هایلوکس چه بلایی سر عقل این ملت آورده.