موضوعات داغ

گردباد ژاپنی؛ مروری بر تویوتا سوپرا 2019، پیش از معرفی رسمی + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
تویوتا سوپرا 2019 جز خودروهایی است که تقریبا تمامی خودرو دوستان در سراسر جهان، انتظار عرضه آن را می کشند و پیش بینی می شود پس از عرضه به بازار، با اقبال بسیاری از سمت خریداران روبرو شود. تویوتا یک نسخه استتار شده از این خودرو را در اختیار مجله اتوکار بریتانیا قرار داده تا نکات مثبت و منفی خودرو را از دید خبرنگار این مجله متوجه شود. مدیران ژاپنی تویوتا اعتقاد دارند سوپرا بسیار اسپرتی تر از دیگر مدل این شرکت، یعنی تویوتا GT86 خواهد بود. همانند GT86، در تویوتا سوپرا نیز تمرکز بر روی ایجاد لذت بخش از رانندگی بوده است.
همانطور که می دانید، تویوتا سوپرا و بی ام و Z4 جدید در مشخصات فنی نظیر پلتفرم و موتور با یکدیگر مشترک هستند و هر دو از یک موتور شش سیلندر توربوشارژر نیرو می گیرند، هر دو دیفرانسیل عقب هستند و توزیع وزن هر دو خودرو به صورت 50-50 است. با این وجود هنوز نسخه نهایی تویوتا سوپرا به صورت رسمی معرفی نشده است. آخرین نسل تویوتا سوپرا در سال 2002 عرضه شده بود و تا مدتها خبری از این خودرو مخابره نمی شد، تا اینکه در سال 2012 میلادی، تویوتا و بی ام و از ورود به یک برنامه مشترک برای توسعه تویوتا سوپرا و بی ام و Z4 خبر دادند.
بر اساس تصاویری که تا کنون از تویوتا سوپرا نشان داده شده، تجهیزات الکترونیکی با برند بی ام و در این خودرو بسیار به چشم میخورند و این باور وجود دارد که معماری الکتریکی این خودرو و تجهیزاتی نظیر سوئیچ، صفحه نمایش اطلاعات، سیستم تهویه و جعبه دنده اتوماتیک ساخت بی ام و هستند. با توجه به پتانسیل های بالای این دو خودرو، احتمال دارد که در آینده ای نزدیک شاهد ارایه تویوتا سوپرا و بی ام وZ4 هیبریدی با موتورهای الکتریکی در عقب خودرو باشیم. در ادامه می توانید فیلم بررسی اولیه تویوتا سوپرا 2019 را مشاهده کنید.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/24
اگه بری ژاپن همه از این ماشینا دارن.