موضوعات داغ

معرفی کامیون نیکولا با آلایندگی صفر؛ آینده رویایی حمل و نقل تجاری

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
مدتی بود که خبر جدیدی از شرکت کامیون سازی نیکولا نبود اما نام با مدل جدیدی به نام Tre باز گشته است. Tre که در زبان نروژی درخت معنی می شود در سال 2020 به بازار می آید.
کامیون Tre در چند نسخه به قدرت های 500 تا 1000 اسب بخار تولید خواهد شد. موتور این کامیون از نوع سلول سوختی هیدروژنی است و با هر بار سوخت گیری می تواند 50 تا 1200 کیلومتر مسافت را بپیماید.
نیکولا Tre بر خلاف مدل قبلی این شرکت برای بازار اروپا طراحی شده و به همین خاطر ابعاد و برد آن با شرایط این قاره همخوانی دارد.

نیکولا

نیکولا

به گفته نیکولا، این مدل جدید از سیستم رانندگی خودکار Level 5 برخوردار خواهد بود و می تواند قسمت هایی همانند ترمز و فرمان را کنترل کند. سیستم سلول سوختی هیدروژنی این کامیون 120 کیلووات قدرت دارد که برای پشتیبانی از سیستم رانندگی خودکار سطح 5 کافی است.
اگر همه چیز طبق پیش بینی پیش برود Tre در سال 2022 یا 2023 وارد بازار خواهد شد. نیکولا همچنین به دنبال ساخت کارخانه ای در اروپا است. فعلا تصاویری از این کامیون منتشر شده و رونمایی از آن سال آینده در آریزونا انجام می شود.

نیکولا

نیکولا

نیکولا به حز تولید کامیون، برنامه دارد تا 700 ایستگاه سوختگیری هیدروژن را تا سال 2028 در آمریکای شمالی ایجاد کند و اولین ایستگاه هیدروژن نیکولا در اروپا نیز سال 2022 افتتاح خواهد شد و تا سال 2030 اکثر کشورهای اروپایی میزبان ایستگاه های سوخت هیدروژن نیکولا خواهند بود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/27
تو جاده مخصوص کرج-تهران هنوز کامیون های ماک 70 سال پیش با دود کشتی بخار در حال تردده....