موضوعات داغ

آینده نامشخص میتسوبیشی پاجرو؛ مرگ تدریجی افسانه های معاصر میتسو

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
میتسوبیشی پاجرو یکی از شناخته شده ترین آفرودرهای ژاپنی بازار به حساب می آید که در چندین نسل به صورت مونتاژی و وارداتی در بازار کشورمان نیز حضور دارد. با وجود رقیبی همچون میتسوبیشی اوتلندر در بین تولیدات درون شرکتی، و افزایش تمایل خریداران به تهیه کراس اوورها، اشتیاق چندانی برای تولید نسل های جدید این خودرو در میتسوبیشی وجود ندارد و مدیر اجرایی میتسوبیشی تایید می کند که هنوز هیچ تصمیمی در مورد آینده پاجرو گرفته نشده است.
نسل فعلی میتسوبیشی پاجرو در حال حاضر به عنوان کهنه سربازی در بین خودروهای تغییر نسل یافته و جوان تر شرکت به حساب می آید که مدت زمانی حدود 19 سال را در بازار حضور داشته است. نخستین نسل از پاجرو با پلت فرم فعلی در سال 1999 به بازار وارد شد و با وجود تغییرات ظاهری، اصول آن ثابت باقی مانده است.
چندی پیش و پس از پیوستن میتسوبیشی به رنو و نیسان و تشکیل اتحاد سه گانه، اخباری در خصوص ارایه نسل جدید میتسوبیشی پاجرو بر مبنای پلتفرم و پیشرانه مدل خاصی از نیسان پاترول به نام Nissan Y62 مخابره شد که مدیر عامل میتسوبیشی ضمن رد این خبر، اعلام کرد که نیسان پاترول در ابعادی بزرگتر از پاجرو قرار دارد و امکان توسعه پاجرو بر مبنای نیسان پاترول مهیا نیست، هر چند به واسطه اتحاد صورت گرفته با رنو و نیسان، امکان بهره مندی از تجربیات و دستاوردهای دو شرکت دیگر در توسعه خودروهای مختلف میتسوبیشی وجود دارد.

نیسان پاترول

نیسان پاترول

این گفتگو در جریان رونمایی از مدل ترایتون 2019 در تایلند صورت گرفت و مدیر میتسوبیشی ضمن اشاره به وجود نمونه پیش ساخته ای از نسل جدید پاجرو در زرادخانه شرکت، اعلام کرد تیم مدیریتی همچنان در مورد عرضه کردن یا نکردن این خودرو به بازار، تصمیم نهایی را اخذ نکرده است. فروش شاسی بلندهای چهار چرخ محرک در بازار به شدت کاهش یافته و از سوی دیگر مقررات مربوط به میزان آلایندگی و مصرف سوخت خودروها، هر روز سختگیرانه تر می شوند. این ها مواردی هستند که تصمیم گیری در خصوص عرضه یک شاسی بلند چهار چرخ محرک آفرودی در شرایط فعلی را به امری مخاطره انگیز تبدیل می کنند.
یکی از بزرگترین بازارهای میتسوبیشی پاجرو ، بازار استرالیاست و این خودرو محبوبیت فوق العاده ای در این کشور دارد. پاجرو در استرالیا در دو تیپ عرضه می شوند که تیپ اول پاجرو واگن نام دارد و بر اساس یک شاسی مستقل ساخته شده است. تیپ دیگر که پاجرو اسپرت نام دارد، کمی کوچکتر بوده و بر مبنای میتسوبیشی ترایتون توسعه یافته است. پاجرو گزینه اصلی برای خریدارانی است که خانواده های بزرگ دارند یا به طور مستمر از یدک کش استفاده می کنند.

میتسوبیشی پاجرو

میتسوبیشی پاجرو


نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/25
آقای میتسو نکن. جون مادرت با خودت این کار رو نکن. با خاطرات ما این کارهارو نکن. با لا مذهب مگه مریضی. تو که هر 10 سال یکبار یک فیس لیفت میدی بیرون طرفدارات هم صداشون در نمیاد. اوولوشن رو ترکوندی بس نبود؟؟؟؟؟!!!!!! به خدا احساس میکنی مدیران ارشد میتسو رگه ایرانی دارند. (البته مسوولین ایرانی)
1397/8/26
به جای لنسر ایوو و پاجبرو دارن میراژ و ASX تولید میکنن !!!
1397/8/25
لندکروز و پاترول دو اسطوره آفرود دنیا
میتسو خودشو نابود کرد
1397/8/26
ای کاش به تولیدش ادامه بدن. میتسوبیشی خودش مقصره که فروش این خودرو کم شده اگر مثل رقیب هاش به روز رسانی ها و امکانات بیشتری رو براش در نظر میگرفت هرگز به این وضع دچار نمیشد.