موضوعات داغ

نبرد فرانسه و کره در پیست، هیوندای i30N در مقابل رنو مگان RS 280 Cup + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
هیوندای i30N و رنو مگان RS 280 Cup در حال حاضر به عنوان جذاب ترین هاچ بک های حال حاضر بازار شناخته می شوند و هر کدام با ویژگی های منحصر به فردی که ارایه می دهند، مخاطبان خاص خود را در بازار پیدا کرده اند. رنو مگان نسبت به رقیبش اندکی قوی تر است و در نسخه RS 280 Cup، با ویژگی های بیشتری نظیر دیفرانسیل لغزنده محدود و سیستم تعلیق تیون شده عرضه می شود. در مقابل، به جای استفاده از نسخه مجهز به بسته پرفورمنس، از نسخه عادی هیوندای i30N در این تست استفاده شده که در ابتدا ضعفی را در نحوه عملکرد دیفرانسیل شاهد خواهیم بود، اما سواری نرم تری را به نسبت نمونه های تیونینگ شده شاهد خواهیم بود.
رنو مگان RS در بریتانیا، از 28,995 پوند قیمت گذاری می شود علاوه بر هیوندای i30N، عمده رقبای آن را خودروهایی نظیر فولکس واگن گلف GTi ، سئات لئون کوپرا R و فورد فوکوس RS تشکیل می دهند. این نسخه همچنان دیفرانسیل جلو باقی مانده که یک مزیت برای این هاچ بک جذاب محسوب می شود. این نسل، سومین نسل از مگان RS است که رنو تصمیم گرفته تا به جای پیشرانه دو لیتری سابق، از یک موتور 1.8 لیتری توربوشارژر در آن استفاده کند. جعبه دنده ها نیز در دو نمونه دستی و اتوماتیک دو کلاچه عرضه می شوند که هر دو شش دنده هستند.
هیوندای i30N تلاشی از این شرکت کره ای برای وارد شدن به بازار هاچ بک های داغ دیفرانسیل جلوست و عمده ترین رقیبش را فولکس واگن گلف GTi می بیند و قصد دارد تا بازار این خودرو را طرز چشمگیری تحت تاثیر قرار دهد. در حقیقت نیز تست کنندگان نتوانستند تفاوت های زیادی را بین این دو خودرو پیدا کنند و با توجه به مزیت قیمتی هیوندای در مقابل رقبا، بعید نیست که شاهد موفقیت هیوندای در بازار باشیم. البته هیوندای در این پروسه دست تنها نبوده و از کمک نیروهای متخصصی که پیش تر در شرکت های بی ام و یا فولکس واگن فعالیت می کردند، بهره بسیار برده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد