موضوعات داغ

درگ بزرگان، مسابقه سه جانبه با حضور نیسان GT-R، بی ام و M5 و پورشه 911 توربو S

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
درگ های بسیاری تا به حال انجام شده اند که انواع مختلفی از خودروها، اعم از اسپرت یا خانوادگی، ارزان قیمت یا گران قیمت، خاص یا معمولی و هزاران دسته بندی دیگر را در بر می گرفتند. یکی از پر بازدید ترین طبقه بندی های درگ، مربوط به خودروهای اسپرتی است که بیش از حد خاص و دست نیافتنی نیستند و سالها شاهد عرضه نسل های مختلف آن ها بوده ایم. در این رده، پورشه 911 و نیسان GT-R برای سالها رقیب یکدیگر بوده اند، و حال در این درگ، نمونه های قدرتمند تر آنها به میدان آمده اند. در این مسابقه سه جانبه، نیسان GT-R نسخه ویژه پیست موسوم به Litchfield GT-R به نمایندگی از نیسان و پورشه 911 توربو اس به نمایندگی از برند آلمانی حضور دارند. سمت دیگر این مسابقه، بی ام و M5 است که طرفداران زیادی در کشورمان دارد و تنها سدان حاضر در این رقابت است.
شروع قیمت پورشه 911 توربو اس از 120,598 پوند می باشد بر خلاف نمونه GT3، که برای راندن در مسیر پیست و برنده شدن در مسابقه ساخته شده بود، 911 توربو اس ویژه کسانی است که به سرعت علاقه دارند، اما همزمان دوست دارند خودروی ایمنی داشته باشند که در جاده ها و مسیرهای معمولی، سواری نرمی را ارایه می دهد. در سالهای قرن بیستم، نسل های مختلفی از پورشه 911 توربو را شاهد بوده ایم و اکنون این خودرو سریعتر و پایدارتر شده است.
مدل Litchfield LM20 از نیسان GT-R، در حقیقت بازسازی گسترده ای از این خودروی دودر اسپرت V6 است که با افزودن پمپ های سوخت، اینترکولر، ورودی های اضافه هوا و انژکتورهای بزرگتر سعی در بالا بردن راندمان دارد. علاوه بر این موارد، کامپیوتر خودرو نیز برای رسیدن به بالاترین راندمان تا حد ممکن بهینه سازی شده است. نتیجه این تغییرات، افزایشی 74 اسب بخاری در قدرت و 161 نیوتون متری در گشتاور را برای نیسان GT-R به ارمغان آورد.
بی ام و M5 نسبت به پورشه 911 توربو اس کمی ارزان تر بوده و قیمتش از 89,705 پوند آغاز می شود. این خودرو نیز همانند پورشه در نسل های مختلفی در بازار حضور داشته و نسل فعلی آن که نسل ششم این خودرو محسوب می گردد، با کد F90 شناخته می شود و مشتری می تواند این خودرو را با دو نوع پیشرانه شش یا ده سیلندر سفارش دهد. اگر مایل هستید بیشتر با مشخصات فنی این خودروها آشنا شوید و نتیجه پایانی درگ را مشاهده کنید، ویدیو را تماشا کنید.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/28
نیسان GTRبی رقبه.همه ماشینا را لول میکنه.