موضوعات داغ

تقلب در معاینه فنی خودروهای سنگین

عکس مطلب اول
ايسنا : دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا گفت: معاینه فنی خودروهای سواری تحت مدیریت وزارت کشور، در قالب سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی) و بدون دخالت انسانی انجام می‌شود و طی دو، سه سال گذشته، اقداماتی برای ارتقای معاینه فنی، رفع تقلب‌ها و تخلفات در این کارگروه انجام شده است.
وی ضمن ابراز نگرانی نسبت به معاینه فنی خودروهای سنگین تصریح کرد: معاینه فنی خودروهای سنگین در اختیار وزارت راه است که هنوز به سامانه سیمفا متصل نشده و اختلافاتی در این مورد وجود دارد؛ در فرآیند معاینه فنی خودروهای سبک، خطای انسانی به چشم نمی‌آید، چون فرآیند معاینه به شکل مکانیزه و اتوماتیک است. به گفته حسینی، در مورد معاینه فنی دیزل‌ها هنوز نگرانی‌های جدی وجود دارد، چون شیوه آزمون آلایندگی دیزل‌ها نه تنها در ایران بلکه در همه جای دنیا به این شکل است که باید آلودگی از اگزوز دیزل اندازه‌گیری شود. وی گفت: هنگام تست‌گیری خودروی سنگین، راننده باید پدال گاز را تا انتها و با شدت فشار دهد، با این حال برخی می‌دانند چطور گاز دهند تا معاینه فنی را پاس کنند. حسینی افزود: به همین دلیل بسیاری از خودروهای سنگین با وجود داشتن برگه معاینه فنی، دودزا هستند و این به آن معناست که در اجرای آزمون معاینه فنی دیزل یا خطای انسانی صورت گرفته یا تقلب و تخلف شده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/28
ظاهرا هیچ کنترلی بر روی ماشینای سنگین و نیمه سنگین وجود نداره.تمامشون مشکل دارن.به هر با گاز دادن کلی دود و مواد سمی به بیرون میریزن.اکثر این ماشینا قدیمی شدن و نباید دیگه اجازه تردد بهشون بدهند.یک مینی بوس و یا اتوبوس و یا کامیون و تریلی با عمری بیش ازسی و چهل سال چطور میتونه معاینه فنی را از سر بگذرونه.خواهشا مسئولان اگه کوچکترین اهمیتی به سلامتی افراد جامعه میدهند مجوز تردد اینگونه ماشینا را برای همیشه لغو کنن تا بشه کمی نفس کشید.ممنون میشم چاپ کنید.