موضوعات داغ

2039؛ آخرین مهلت دولت اسپانیا برای ساخت خودروهای درون سوز و آلاینده

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
اسپانیا اعلام کرده است که تا سال 2040 برای مقابله با تغییرات آب و هوایی تردد فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را ممنوع خواهد کرد. اسپانیا پس از فرانسه و انگلستان سومین کشوری است که اعلام کرده در آینده خودروهای دارای فروش خودروهای دارای موتور احتراق داخلی را ممنوع خواهد کرد. چنین تصمیمی تغییرات اساسی را در سیستم حمل و نقل اسپانیا ایجاد خواهد کرد و از سال 2040 هر خودروی تجاری و سواری که گاز دی اکسید کربن تولید کند دیگر اجازه فروش در این کشور را نخواهد داشت.

این قانون جدید توسط نخست وزیر سوسیالیست این کشور اعلام شده و قرار است تا پایان امسال به پارلمان اسپانیا ارائه شود. اسپانیا برنامه جامعی برای کاهش آلایندگی و استفاده از انرژی های جدید دارد این کشور به عنوان یکی از اعضای پیمان زیست محیطی پاریس شناخته می شود. هدف این پیمان کاهش گازهای گلخانه ای به میزان 20 درصد در سال 2030 در مقایسه با سال 1990 است و تا سال 2050 میزان گازهای گلخانه ای را تا 90 درصد کاهش خواهد داد.
در حال حاضر بریتانیا و فرانسه نیز اعلام کردند که تا سال 2040 خودروهای بنزینی و دیزلی را ممنوع خواهند کرد. سیاستمداران بریتانیایی همچنین قانونی را تصویب کردند که بر اساس آن خودروهای دارای موتور احتراق داخلی از سال 2032 نمی توانند در محدوده شهر لندن تردد کند. دانمارک نیز اعلام کرده که محدودیت های مشابهی را از سال 2030 اعمال خواهد کرد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/9/5
اینا چی میگن؟!
ما تو صفیم که ماشین 20 سال پیش را برای تحویل در دو سال آینده از خودروسازای عزیزمون خریداری کنیم.