موضوعات داغ

صدور مرخصی برای خودروهای پلاک ارس به جزء آمریکایی‌ها

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
معاون اقتصادی منطقه آزاد ارس اعلام کرد: مجوز ورود موقت خودروهای سواری پلاک ارس به سرزمین اصلی، به مدت یک‌ماه صادر شده است.
به نقل از ایلنا، صفر شاسفند در جمع خبرنگاران توضیح داد: براساس این مجوز، خودروهای ارس پلاک با حجم موتور کمتر از ۲۵۰۰ سی سی و ارزش کمتر از ۴۰ هزار دلار با ارائه تضمین‌های قانونی، از این پس امکان تردد در سرزمین اصلی را دارند. البته لازم به ذکر است که خودروهای ساخت کشور آمریکا یا با برند آمریکایی مشمول این مجوز نیستند.
مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد ارس نیز در این خصوص گفت: مرخصی یک ماهه نیز برای صاحبان خودروهای پلاک ارس فراهم است که این مالکان می توانند با ارائه سند مالکیت، پروانه تردد، کپی کارت ملی و مدارک ثبت شده در سیستم، می‌توانند از این مرخصی کنند.
بابک عبدیل‌نژاد اظهار داشت: برای انجام بدون مشکل فرایند صدور مجوز، باید سند مالکیت خودرو و پروانه تردد به‌نام درخواست دهنده بوده و سند خودرو به صورت وکالتی و خارج از سازمان منطقه آزاد ارس نقل و انتقال نشده باشد.
وی اضافه کرد: فاصله زمانی یک‌سال از آخرین مرخصی و معتبر بودن پروانه تردد خودرو در زمان مرخصی الزامی و اولویت با خودروهای فاقد تخلف تاخیر در تمدید تردد است.
وی درباره شیوه مراجعه برای اخذ مجوز تردد یک‌ماهه گفت: صاحبان خودروهای پلاک ارس با ارائه معرفی‌نامه سازمان منطقه آزاد ارس به گمرک ایران یا تحویل نامه مرخصی به کارگزار گمرکی صدور مرخصی مستقر در مرکز خدمات خودرویی ارس و در نهایت مراجعه به پلیس راهور، می‌توانند نسبت به دریافت پلاک عبور موقت اقدام کنند.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/9/9
آخ الان شرکت های آمریکایی هنه ورشکست میشن، توروخدا به اونا رحم کنید.
1397/9/10
چه خصومتیه نمیدونم والا.. شتر همچنین کینه ای نداره..
1397/9/10
خیلی بی انصاف هستی آقای حسین
اون ترامپ بی پدرمادر میخواد کاری کنه گندم نداشته باشیم واسه خوردن. اونوقت به کشور خودمون میگی کینه ای؟
یه کم انصافم بد نیست
1397/9/10
کسی در درگیری ورقابت کشورهاباهم شکی نداره عزیز، اما بهتره به کارنامه ایران نگاه کنیم و علت این همه مشکلات و ببینید. بهتره بعداز نزدیک به نیم قرن دردست داشتن قدرت، مقداری هم مسوولیت پذیرباشیم