موضوعات داغ

حذف طرح زوج و فرد سال98 در تهران و اضافه شدن طرح ترافیک سطح دوم با جریمه روزانه

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
محسن پورسیدآقایی، معاون شهردار تهران با بیان اینکه سال آینده محدوده زوج و فرد به حلقه دوم طرح ترافیک تبدیل می‌شود، گفت: برنامه‌هایی در این باره داریم.
به نقل از فارس، معاون شهردار تهران در مورد جزئیات احتمال حذف طرح زوج و فرد در تهران از سال آینده گفت: براساس تصمیم شورای ترافیک تهران و شورای شهر تهران قرار براین بود که در صورت موفقیت آمیز بودن طرح ترافیک، این طرح به محدوده زوج و فرد نیز تسری یابد.
وی در ادامه توضیح داد که مطالعات اخیر نشان داده که طرح زوج و فرد، طرح اشتباهی بوده که در بلندمدت نه تنها آلودگی هوا را کاهش نداده است، بلکه سبب شده مردم به سمت خرید خودروی ارزان قیمت اما پلاک مخالف گرایش پیدا کنند.
پورسیدآقایی با بیان اینکه مطالعات ملغی شدن طرح زوج و فرد در حال انجام است و در صورت تصویب شورای ترافیک تهران، احتمالا اجرای طرح زوج و فرد پس از سالها ملغی می‌شود، در مورد جزئیات مطالعات آن، گفت: در صورت تصویب شورای ترافیک تهران، طرح زوج و فرد حذف و تبدیل به حلقه دوم طرح ترافیک می‌شود.
وی افزود: براین اساس دیگر پلاک خودرو ملاک تردد در محدوده نیست و همه خودروها با هر پلاکی می‌توانند، آزادانه تردد کنند اما هزینه ورود به حلقه دوم طرح ترافیک یا همان محدوده زوج و فرد یک سوم هزینه طرح ترافیک خواهد شد. برای ساکنین این محدوده نیز تدابیر خاصی درنظر گرفته خواهد شد.
پورسیدآقایی همچنین در خصوص آلودگی هوا در تهران گفت: خوشبختانه بارش های پائیزی امسال سبب شده که میزان آلودگی هوا و روزهای آلوده در کلان شهرها و به خصوص در تهران نسبت به سال گذشته کاهش قابل توجهی داشته باشد.
معاون شهردار تهران ادامه داد:‌ بدترین حالت در آلودگی هوا متعلق به سه سال پیش بود که حدود ۲۰ روز سکون وارونگی داشتیم. اگر برنامه‌های کاهش آلودگی هوا در تهران اجرا شود دیگر شاخص قرمز نخواهیم داشت و مدارس تعطیل نمی‌شوند.
وی به توسعه حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت:‌باید حمل و نقل عمومی توسعه یابد که مردم رغبت کنند از این سیستم استفاده کنند و کمتر از خودروی شخصی برای تردد استفاده کنند

نظرات کاربران

12 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/9/12
تهران دیگه جا نداره
یه طرح بزنید کلا ممنوعیت عبور و مرور خودرو
ملت با دوچرخه برن
والا
1397/9/12
جمعیت مازاد این شهر که دیگه بوضوح داره آزاردهنده میشه باید به هر روش ممکن از تهران خارج بشن.
مقررات منع آمد و شد برای خودروهای تک سرنشین باید در طول سال اجرا بشه.
باید جلوی رانندگی لجام گسیخته خانم ها گرفته بشه برای اینکه این روزها بدون اغراق 60% خودروها در سطح تهران رانندگان زن دارند!
فرهنگ استفاده از دوچرخه و موتورسیکلت برقی برای ترددهای روزمره باید جابیفته.
1397/9/13
چه ربطی به رانندگی خانم ها داره؟؟
مثلا هوا میخواد آلوده بشه نگاه میکنه چند درصد خانم ها دارن رانندگی میکنن؟؟؟!!!!
مگه تو قرون وسطی زندگی میکنیم؟!!!
حتی عربستان هم دیگه این نگاه مسخره رو باطل کرده...!
1397/9/12
آره دیگه پول بده آلودگی تولید کن ، عجب راهکار جالبی واقعا خسته نباشید
1397/9/12
ای خدا کاش انقدر که به فکر جابجا کردن و بزرگ و کوچیک کردن و عوض کردن اسم طرحا باشن به فکر توسعه حمل و نقل عمومی بودن ، تراموا ، اتوبوس برقی ، تاکسی درست حسابی ، کاش این پولایی که به اسم عوارض میگیرن رو خرج حمل و نقل عمومی میکردن که مردم صبح از خونشون میان بیرون فکر این نباشن که چجوری برن سر کارشون تو مرکز شهر ، یا اینکه یه بارون بزنه تایم رسیدن به مقصدشون دو برابر شه و زیر بارون منتظر یه تاکسی خیس آب بشن !! رسما دارن عبور و مرور تو بخش بزرگی از تهران رو پولی میکنن بدون اینکه هیچ خدمت جدیدی ارائه بدن ، واقعا با چه رویی؟؟؟ کدوم ظرفیتو ایجاد کردین؟؟ مردم به چه امیدی صبح ماشینشونو ول کنن را بی افتن تو خیابون دنبال تاکسی و اتوبوس؟
1397/9/12
در شهرداري و اين شوراي شهر يه دوجين آدم نامرد هستند كه به فكر پر كردن جيب خودشون هستند مي بينم روزي رو كه اصلاح طلب ها به خاك ذلت خواهند نشست
1397/9/12
ملت باید پاسوز جهالت و سوء تدبیر آقایون بشن!مومن تهران برطبق نظریه های علمی و کار کارشناسی که در دانشگاه های اروپا شده نهایتا گنجایش جمعیت 4 میلیونی رو برای یک زندگی استاندارد داره اونوقت اگه شماها متخصص امر نیستید و نمی تونید جمعیت رو تو سطح کشور پخش کنید من بدبخت که هفت جدم بچه تهرانن باید از جیب به شما ضرر بدم؟؟!!
1397/9/12
ینی تو این ممکلت طرحی هم هست که به فکر مردم باشه یا همشون همینجوری فقط به فکر خالی کردن جیب ملتن
1397/9/12
یعنی 1 ساعت بارون نمیاد هوا جوری آلوده میشه که چشمای ادم میسوزه و سردرد میگیره بعد یجوری میگه "اگر برنامه‌های کاهش آلودگی هوا در تهران اجرا شود دیگر شاخص قرمز نخواهیم داشت" انگار فلکه بارون دست این بوده و امسال بیشتر بازش کرده. برادر من حداقل دو تا سرخپوست استخدام کنین رقص بارون کنن بگیم شما هم یه اقدامی کردین.
1397/10/10
اگه دغدغه اصلی آلودگی هوا بود، خودروی هیدروژنی که جوان ایرانی اختراع کرد را دک نمیکردن که بعدش بره آلمان! موضوع پول هست، فقط پول، حالا مثلا این عوارض را هم گرفتن، این پول کجا میره؟!! دستگاه تصفیه هوا داریم که فیلترش را بخوان عوض کنن؟!
1398/2/21
از هر فرصتی استفاده میکنند که جیب مردمو خالی کنند، وقتی طرح میخری دیگه ماشینت هوارو آلوده نمیکنه ؟
1398/3/22
خیلی عالی گفتی