موضوعات داغ

نفوذ گوگل به خودروهای ولوو؛ سیستم عامل اندرویدی مخصوص خودروهای هوشمند

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در شهریورماه سال جاری، سخنگوی کمپانی خودروسازی "رنو، نیسان و میتسوبیشی" اعلام کرد که این اتحاد در حال همکاری با غول تکنولوژی جهانی یعنی کمپانی "گوگل" است تا بتواند یک سیستم عامل مبتنی بر آندروید برای وسایل نقلیه خود راه اندازی کند. حال در روزهای گذشته شرکت خودروسازی ولوو هم اعلام کرده است که به دنبال سیستم عامل آندرویدی برای محصولات تولیدی خود بوده و همکاری خود را با کمپانی گوگل آغاز کرده است.

ولوو با همکاری گوگل در حال توسعه سیستم عامل آندرویدی هستند

ولوو با همکاری گوگل در حال توسعه سیستم عامل آندرویدی هستند


در نمایشگاه بین المللی لس آنجلس آمریکا، شرکت خودروسازی ولوو محصول جدیدی معرفی نکرد و در مقابل به نمایش فناوری های جدید خود در این نمایشگاه پرداخت که یکی از آنان می تواند سیستم عامل مبتنی بر آندروید برای وسایل نقلیه خود باشد که از سال 2020 میلادی بر روی تمامی محصولات ولوو بعلاوه محصولات شرکت پولستار راه اندازی خواهد شد، هرچند این انتظار وجود دارد که به واسطه شرکت خودروسازی ولوو، کمپانی خودروسازی مادر یعنی جیلی هم بتواند به سیستم عامل آندرویدی دسترسی داشته باشد و بر روی دیگر برندهای خود از جمله Lynk & Co و محصولات لوتوس مورد استفاده قرار دهد. ولی اول باید ببینیم که عملکرد این سیستم عامل بر روی محصولات ولوو چگونه خواهد بود.

ولوو با همکاری گوگل در حال توسعه سیستم عامل آندرویدی هستند

ولوو با همکاری گوگل در حال توسعه سیستم عامل آندرویدی هستند


طبق ادعای منابع خبری، سیستم عامل آندرویدی برای سیستم سرگرمی اتومبیل بوده و به بهبود رابط کاربری کمک می کند، به همین دلیل با سیستم های پشتیبانی "اپل کارپلی" و "آندروید Auto" متفاوت بوده و دارندگان محصولات اپل هم می توانند به راحتی از سیستم عامل آندرویدی اتومبیل برای اتصال گوشی همراه خود به اتومبیل استفاده کنند و موضوع مهم‌تر، دسترسی کاربران به امکانات کمپانی گوگل از جمله "گوگل مپ"، "سیستم هواشناسی"، "دستورات صوتی گوگل"، "سرویس تحویل بسته های شرکت آمازون"، "گوگل Assistant" و... خواهد بود که تعامل کاربران با اتومبیل را به شدت بهبود می بخشد. هرچند ولوو با همکاری گوگل همچنان در حال توسعه این فناوری هستند و ممکن است که امکانات بیشتری بعد از راه اندازی رسمی این سیستم در سال 2020 میلادی برای کاربران داشته باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد