موضوعات داغ

قیمت بنزین تا پایان سال افزایش پیدا نمی‌کند

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در سالگرد شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس در گفت‌وگوی ساعت ۲۰ شبکه ۱ سیما حضور پیدا کرده بود، در پاسخ به سوال افزایش قیمت بنزین، اظهار داشت: این موضوع در حال بحث و بررسی است و در صورتی که قیمت واقعی بنزین اعمال شود به مردم فشار وارد می‌شود. در بحث افزایش قیمت بنزین موضوعی که مطرح است اختلاف قیمت سوخت در کشور با کشورهای همسایه است که باعث قاچاق بنزین و گازوئیل شده است. حال شاید سوالی مطرح شود که برای جلوگیری از قاچاق چرا راه‌های دیگر مطرح و پیگیری نمی‌شود، در جواب این سوال باید گفت که کشور دارای مرزهای گسترده بوده و جلوگیری از قاچاق سوخت کار ساده‌ای نیست.
به گزارش خودرو بانک و به نقل از عصر خودرو، رئیس مجلس در ادامه درباره مدیریت مصرف سوخت گفت: مسئله سوخت یکی از دغدغه‌های سه قوه در کشور است و مرکز پژوهش‌های مجلس با دولت در حالت بحث و تبادل نظر هستند. همچنین خودروسازان و قطعه‌سازان با مشکلات زیادی رو‌به‌رو هستند که بنده در جلسه روز چهارشنبه کمیسیون ویژه مجلس نیز حضور پیدا کردم. در این جلسه وزیران و رئیس بانک مرکزی نیز حضور داشتند که در این جلسه بر حل مشکلات این دو صنعت تاکید شد زیرا تعداد زیادی از نیروی انسانی در این دو بخش شاغل هستند.
علی لاریجانی در پاسخ به سوالی درباره آزادسازی قیمت خودرو بیان داشت: چند موضوع در این باره مطرح است. موضوع خودرو در حال حاضر در کشور حالت انحصاری داشته و صنعت قطعه‌سازی نیز در کشور بخش مهمی است که باید به این صنعت کمک کرد. همچنین در کشور نقدینگی به سمت خودرو رفته است و دلالی در این بخش زیاد بوده در صورتی که خودرو یک کالای سرمایه‌ای نیست. حال وقتی طرح پیش فروش شروع می‌شود و افراد برای خرید هجوم می‌برد، این بدان معنی نیست که همه افراد خودرو نیاز دارند، بلکه تعدادی در صدد دلالی هستند و خودرو را ارزان می‌خرند تا آن را در بازار به قیمت بالا به فروش رسانند.
وی در ادامه افزود: این مشکلات با تغییر قیمت حل شدنی است. مشکل قطعه‌سازان در حال حاضر ساختن قطعه نیست بلکه می‌گویند که خودروسازان پول ما را به موقع پرداخت کنند تا ما قادر به ساخت قطعه باشیم، همچنین با بالا رفتن قیمت مواد اولیه و قیمت قطعه نیز افزایش پیدا کرده است. مجلس در حال پیگیری مشکل قطعه‌سازان و خودروسازان است و امیدواریم در روزهای آینده به نتیجه مطلوب برسیم.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/9/14
اول باید پایین ترین سطح پایه حقوق بشه 7 میلیون، بعد درمورد افزایش قیمت بنزین و خودرو و... حرف بزنید
1397/9/14
اگه همه مشکلات کشور و قاچاق با گرون کردن حل میشه دیگه این همه نماینده و مجلس و به اصطلاح کارشناس میخوایم چیکار ؟؟؟ تعطیل کنید که یک سری حقوق اضافی هم نگیرند!!!!
1397/9/17
اگه می خواید بنزین رو اردیبهشت سال دیگه گرون کنید لازم نکرده... همین الان گرونش کنید که تا آخر سال تورم واقعی مشخص بشه.... می زارید اونور سال گرون می کنید بعد منت می زارید سر ملت که حقوق ها فلان درصد (پلکانی) افزایش داده می شه....